fredag 1 mars 2013

butter LONDON "Fairy Cake"

Det verkar ha blivit fredag även den här veckan och det ska så klart firas med lite holo eftersom Skimmerskuggan styr upp holofredag precis som vanligt. Jag skriver lite holo eftersom jag inte bjuder på några regnbågar per se utan mer en antydan om holo i ett skitsnyggt glitterlack från butter LONDON. Och eftersom temaveckan fortsätter så är det Fairy Cake som jag visar idag då fredag börjar på F.

En sak som jag trodde skulle bli jättesvårt med den här temaveckan var just att pricka in Blå Måndag, Grön Onsdag, Pink Thursday, Holofredag och Nail Art Sunday men jag gick igenom min samling ordentligt och till slut hittade jag alla lack jag behövde. Jag hade tur för jag hade sparat på ett blått lack på M (Mezmerised) och hittade efter mycket letande ett grönt lack på O (Oil Slick), jag hade tydligen MASSOR av lack på T men bara ett rosa (Tour De Finance) och dagens lack Fairy Cake kom som ett brev på posten en en vecka innan jag åkte till Göteborg. Tack Nailmail!

Vad som händer till Nail Art Sunday får ni se på söndag ;)


Tillbaka till vackra Fairy Cake :) Lacket ingår i butter LONDONs vinter/julkollektion varav jag faktiskt köpt alla men bara fått hem två stycken än. FC består av små silverglitter samt lite störra holografiska silverglitter och är verkligen helt otroligt vacker. 

Jag behövde tre lager för att få det opakt och sedan två lager SV för att få till en jämn yta. Fairy Cake är en riktig SV-slukare så egentligen bord ejag nog haft ytterligare ett lager SV för att få naglarna helt blanka och jämna. Penseln var liten och smal och formulan något trög så första lagret glitter blev var lite svårapplicerat. Andra och tredje lagret gick dock jättebra för de lagren kunde "bita sig fast" i lagret innan vilket jag tyckte var bra.

Jag uppfattade det som att Fairy Cake torkade lite halvmatt och torktiden var normal för så många och tjocka lager av lack och SV. Jag måste dock börja lära mig att använda underkläder till alla glitterlack, jag förstår inte varför det är så svårt att lära sig...


"Färgen" är jättefin tycker jag och man kan tydligt se hologlittret IRL även om det inte kommer fram så tydligt på mina bilder. Jag gillar verkligen Fairy Cake och kommer absolut bära det igen. Antagligen ganska snart ocskå eftersom jag inte riktigt hann bli "färdig" med lacket innan jag blev tvungen att ta av det.

Färg: 5/5
Applicering/formula:
3/5
 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


Vill du hänga med under de sista dagarna av temaveckan? Skriv en kommentar så att vi hittar varandra och så länkar jag här under :) 


NailsForAll visar upp Fuschia Glitter från KleanColor, ännu ett KleanColor lack som jag tydligen har missat för jag tycker det är jättesnyggt!


// Sleepy Elin 

5 kommentarer:

  1. Ett lack helt i min smak! Roligt och classy på samma gång.

    SvaraRadera
  2. Det här var ett fint och sött lack!

    SvaraRadera
  3. Absolut ett lack jag gärna skulle bära!

    SvaraRadera
  4. Det ser så vackert och mumsigt ut! Fairy Cake tycker jag är ett perfekt namn!

    SvaraRadera