onsdag 27 mars 2013

NYX Advanced Salon Formula "Enchanting Forest"

Här går dagarna fort, det känns som det var igår som det var Grön Onsdag hos Vacker & Underbar och jag visade er Glitter Envy från Color Club samt startade min giveaway. Tycker inte ni att dagarna går fort?

Idag är det dags för mig att visa Enchanting Forest från NYX Advanced Salon Formula. Det här lacket var en lemming och när jag till slut köpte det så vågade jag inte använda det direkt utan väntade på rätt tillfälle - och när rätt tillfälle plötsligt gav förra veckan så blev jag inte alls imponerad :( Färgen var inte alls den jag hade förväntat mig och formulan kändes inte rolig att jobba med. Jag antar att det kan bli så här när man har skaffat sig massor av förväntningar vilka har byggts på och byggts på... Det är dock första gången det händer mig och nu håller jag bara tummarna för att det inte händer igen när jag väl testar Haunting från China Glaze som jag suktade efter i flera månader innan jag till slut, strax innan jul, fick tag i.


Som jag skrev innan så är formulan inte alls särskilt rolig att leka med. Jag tycker att lacket är på tok för tjockt/segt så trots att det är lätt att applicera så blir naglarna väldigt tjocka efter de tre lager lack som krävs för att få det opakt. Tjockheten på naglarna påverkar också torktiden och även om lacket blir yttorrt i normal takt så var det fortfarande inte genomhärdat efter 8-9 timmar. Självklart så hade jag SV på och jag kan ju tänka mig hur torktiden skulle varit utan... :(

Färgen är väl ok, men inte mer. Lacket består av en skir grön bas med massor av miniglitter i grönt och det är i princip slätt på nageln även utan SV vilket är imponerande. Jag upplever det som att lacket känns lite "disigt" i brist på bättre ord.


Nej, tyvärr, det här var inget hit i min bok och jag kommer med största sannolikhet att lägga ut lacket för byte så fort jag orkar ta en flaskbild. Så sjukt synd eftersom jag verkligen ville tycka om Enchanting Forest :(

Hur har ni som testat lacket upplevt det? Är det en hiss eller diss i er bok?

Färg: 3/5 
Applicering/formula: 3/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5 


// Sleepy Elin 

14 kommentarer:

  1. OJ!! låååång tork/härdtid, inte alls kul ju :(
    Synd för snyggt är det allt.

    SvaraRadera
  2. Åh vad tråkigt, för färgen är väldigt snygg.

    SvaraRadera
  3. Tack! Har lemmat efter detta också men efter var du berättar så tappar jag det suget.. Ett mindre på listan iaf.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen... typ?
      Lacket har ju funkat bra på/för andra som älskar det så det kanske inte trivdes hos/på mig helt enkelt. Kanske är det något med Årsta-luften... :)

      Radera
  4. Jag älskar detta! Blev inte alls besviken på mitt men det är ju väldigt olika. Förväntningar kan vara dåligt ibland. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag _tror_ att det kanske var hos dig som jag såg lacket första gången och blev helt förälskad... Men men... Sånt händer :)

      Radera
  5. Trist att det var så jobbigt att måla med! Var fint iaf!

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt fin, trist att det var så segt att måla med bara.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte alls upplevt det du beskriver, utan det enda jag var besviken på var att det var ganska skirt. Du kanske har fått ett måndagsexemplar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... det kan det ju vara, det har jag inte ens tänkt på. Suck... måste jag köpa en till flaska nu? :)

      Radera
  8. Jag tycker den ser jättefin ut. Den här har stått på min önskelista ganska länge utan att jag gjort något åt saken. Om du lägger upp den för byte så kommer jag att vara intresserad. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så har jag redan lovat bort den :(

      Radera
  9. Jag tycker att det ser väldigt fint ut på bilderna men din beskrivning av formulan är ju inte lockande direkt.

    SvaraRadera
  10. Så synd att det inte levde upp till dina förväntningar! Det ser snyggt ut på bild dock.

    SvaraRadera