tisdag 19 mars 2013

EOTD

Ni får en Eye Of The Day idag också så att ni får se hur jag valde att sminka mig idag till mitt viktiga jobbmöte - som förresten gick jättebra. Jag får mer info om hur långt uppdraget blir på tisdag nästa vecka och just nu känns det jättebra att vara "behövd". Och för att inte tala om att alla extrapengar är välkomna :)

  
Färgerna på sminkningen känns lite trista så här på bild tyvärr, på riktigt är den mer grönt/grönguld och mina ögonbryn ska vi ju inte tala om... Jag tror det är dags att färga dem igen samt att leta reda på en bra bryngelé eller vad det nu heter? Kom gärna med tips på bra bryn-grejer som håller stråna på plats :)

Jag har använt:
 

Ansikte:

Bare Minerals Prime Time
Bare Minerals SPF 15 Foundation Light W15
Bare Minerals Original Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
Loréal Blush True Rose

Öga:
MUS MS Muffin
MUS MS Jade
MUS ED Bamboo
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown eyebrow pencil



// Sleepy Elin 

4 kommentarer:

  1. Så fint! :D
    Önskar jag också vågade visa ögonen XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      det klart du vågar visa lite ögonbilder, det är bara att gör't! Det svåra är att fånga färgerna ordentligt. Jag har inte kommit på hur jag ska fixa det än :(

      Radera
  2. Det blev ju såååå snyggt.
    Jag använder IsaDoras ögonbrynspenna, det är en penna i ena änden och sen en borste i andra, kanonbra och smidigt.
    Sedan såg jag att två makeupartister rekommenderade en bryngele som kommer från Anastasia, tror det är denna: http://www.kicks.se/anastasia-b5/makeup-c93/brow-gel-p5588

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag var faktiskt in på Kicks och fingrade på just den ögonbrynspennan igår samt deras eyebrow fixator eller vad den hette. Den ögonbrynspenna jag använder har en liten borsta redan så jag tror att det jag behöver är mest en gelé egentligen... Anastasiaprodukten såg lovande ut, får kika in den nästa gång jag är på Kicks :)

      Radera