fredag 22 mars 2013

Darling Diva "Dangerous Driver"

Det är fredag idag, eller som vi nagellacksentusiaster säger; holofredag hos Skimmerskuggan! Det firar jag idag med att visa det allra första indie-lack jag någonsin testat; Dangerous Driver från Darling Diva! Nu är min indie-oskuld tagen och eftersom första gången kändes så otroligt bra så kommer jag nog att göra om det här snart igen... ;)

Dangerous Driver köpte jag tillsammans med sex andra lack (se vilka i mitt haul-inlägg) när Darling Diva hade en rabattkod på 25% för att fira att de fått 2500 st likes på Facebook. Jag hade länge tittat på deras lack så när de erbjöd en rabattkod var jag ju tvungen att slå till - och jag är så sjukt glad att jag gjorde det trots att jag blev tvungen att äta damm en hel månad :) Men vem offrar inte lite "välfärd" för att få så här snygga naglar?!


Det tog mig en stund att hitta rätt lack att lägga som underkläder till Dangerous Driver (eftersom DD är VÄLDIGT skir) men efter lite funderande och plockande med flaskor så valde jag Purple With A Purpose från OPI eftersom det är det lack som är närmast i ton med DD. 

Jag valde att experimentera lite för mig själv också så på vänsterhanden som ni ser här på bilderna så har jag två lager av Dangerous Driver ovan på två lager Purple With A Purpose medan jag på högerhanden bara la ett lager av varje lack. Skillnaden blir stor men ändå inte. På bilderna så är färgen djup och holot så där mysigt men ändå tydligt. På högerhanden där jag bara hade ett lager av varje lack så blev den lila färgen inte lika poppande och holot mest mysigt men inte lika tydligt. Om jag inte vore så fruktansvärt högerhänt hade jag kanske kunnat ta en bild även på högerhanden men jag vågade faktiskt inte ens försöka. Ni får tro mig på mitt ord helt enkelt :)

Formulan på Dangerous Driver är helt ok, jag har absolut inte att klaga på där. Lacket glider på som smör i solsken och hamnar bara där man varit och pillat med applikation. En sak jag hade önskat är dock att det inte hade varit så skirt. Eftersom det har en lila bas så måste man ju lägga det ovanpå rätt lila lack för att det ska få samma färg som det har i flaskan och alla har nog inte Purple With A Purpose hemma...


Och titta, jag lyckades ta en bild på alla lacken tillsammans som en lycklig familj :) Dessa nagellack kommer nog att få samsas många gånger för det här är verkligen en manikyr jag skulle kunna ha veckor i sträck och om och om igen. Jag är verkligen en "lila tjej" och med holo på det så är det enligt mig väldigt svårt att få något som man inte älskar. 

Om jag blir bjuden på middag vid stranden i solnedgången så vet jag absolut vad jag ska ha på naglarna - en manikyr som matchar himlen!

OPI Base Coat, OPI Purple With A Purpose,
Darling Diva Dangerous Driver, Seche Vite

Färg: 3/5 
Applicering/formula: 4/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


// Sleepy Elin 

18 kommentarer:

  1. Lila är ju bara sååååå fint, en av favvisfärgerna verkligen. Så glad att jag har PWAP!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det är :)

    SvaraRadera
  3. Fina familjen!! Jag är också en lila tjej, så det här var ju såå fint.

    SvaraRadera
  4. Dangerous Driver är så fint. Tyvärr gick min egen flaska sönder för ett tag sen och jag har fortfarande inte skaffat en ny.

    SvaraRadera
  5. En väldigt fin lila ton som piffas av lite holo:)

    SvaraRadera
  6. Men så vacker den var :)

    SvaraRadera
  7. Psst du skrev "högerhanden" om båda händerna ;D
    Jättefint det här! Fast, jag trodde det var duokromt också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, jag har tittat och tittat på bilderna och i flaskan men jag kan inte se det där duokroma som du nämner. Men det borde ju finnas där eftersom de beskriver lacket som både holografiskt och duokromt i sin etsy-shop.

      Radera
    2. Nejmen, kanske är det fel i ditt? För det ska väl vara lite som Fantasy Fire med holo? (eller ja, vad nu deras variant heter...)

      Radera
    3. Är du säker på att du inte tänker på Ringer? Jag har det lacket också men har inte hunnit testa det än men från vad jag har kunnat se på flaskor av Fantasy Fire (jag har ingen egen flaska - än) så känns FF och Ringer ganska lika.

      Radera
  8. Åh, jag som känt lite "meh" inför holos blev nu helt frälst!

    SvaraRadera
  9. Jag är också en lila tjej så det här blev jag riktigt förtjust i!

    SvaraRadera
  10. Det här var ju jättefint!

    SvaraRadera
  11. Jag har nyligen upptäckt att jag är svag för lila, speciellt när det är glitter och skimmer i.

    SvaraRadera