onsdag 20 mars 2013

Recension: Emma S Cleansing Facial Wash

Näe, jag tycker det är dags att recensera den sista produkten av dem jag började testa i början av februari, nämligen Cleansing Facial Wash från Emma S. Jag har visserligen någon vecka kvar på den tub jag köpte men jag tycker ändå att jag borde ha skaffat mig en hyfsad uppfattning om vad jag tycker på de ca 80-100 ggr jag hunnit använda den. 

På hemsidan står det att Cleansing Facial Wash är "En löddrande ansiktstvål att använda morgon och kväll. Gör att huden blir mjukare, ser fräschare ut och lättare kan ta upp verksamma ämnen från övriga produkter." så det är precis det jag har gjort. Eller, jag har använt den varje morgon sedan jag köpte den men kanske inte varje kväll :) 

Det första jag la märke till när jag började använda Cleansing Facial Wash var hur gott den doftar. Jag är annars ganska kräsen med hur produkter jag använder doftar men den här hade jag inga som helst problem med. Jag gillar även att den löddrar ordentligt men inte för mycket och att jag verkligen känner mig REN i ansiktet efter att jag använt den. En annan sak som ger den än fler pluspoäng är att huden inte stramar efter användning som den kan göra med vissa ansiktstvålar. Jag är faktiskt odelat positiv till den här ansiktstvålen och jag har redan köpt mig en till tub så att jag inte står där helt plötsligt en dag och inte har nån bra rengöring.

Några viktiga ingredienser i Cleansing Facial Wash är bla mjölksyra – en AHA-syra som har en svagt peelande effekt och glycerin – en beprövad mjukgörande och fuktighetsbevarande ingrediens som passar alla hudtyper. 

Tuben finns i två olika storlekar, 125 ml samt 50 ml och kostar 149 kr respektive 65 kr på bla Kicks och Åhléns. 


Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


Ingredienser:
Aqua, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Glycerin, Stearic Acid, Cetearyl Alcohol, Glycereth-7 Caprylate/Caprate, Lauric Acid, Cocamidopropyl Betaine, Glyceryl Stearate, Phenoxyetanol, Ethylhexylglycerin, Hydroxyethyl acrylate/Sodium acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Parfum, Linalool




// Sleepy Elin
 

4 kommentarer:

  1. Ja hon verkar göra bra produkter Emma, jag är väldigt förtjust i hennes Oxygen Ageless mask, den kommer jag definitivt köpa igen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den masken är awsome! Jag har den också men använder inte alls lika ofta som jag borde. Skäms på mig! :)

      Radera
  2. Jag har också den här rengöringen och är väldigt nöjd med den! Jag kan dock känna mig lite torr efteråt men jag är galet torr överlag just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag fuktbombar alltid mitt ansikte efter dusch (jag rengör ansiktet i duschen på morgonen) så det är inget jag märkt av faktiskt.

      Radera