söndag 24 mars 2013

Nail Art Sunday: Lady Bugs

Folk har sagt till mig att det är söndag idag och eftersom det betyder Nail Art Sunday hos LeLack och det är fritt val den här veckan så passar jag på att bjuda på några små röda sötnosar - Lady Bugs! Ja, eller nyckelpigor som det heter på svenska :) 

Jag här märkt att jag har börjat ta ut svängarna mer och mer med min nail art och jag börjar känna mig hyfsat säker på lite enklare designer så som jordgubbarna förra veckan och Conversen som jag gjorde ytterligare några veckor tillbaka. Jag tycker verkligen det är sjuk roligt med nail art och jag har planerat att börja bjuda på lite mer variation i mina designs nu när jag faktiskt kan göra annat än bara gradients ;) Jag har även tagit mig friheten att göra en tutorial på denna superenkla nyckelpigedesign och den kommer upp i eftermiddag. Förhoppningsvis kommer det att hålla blogglusten uppe med lite nya saker att fokusera på.


Att säga att jag är nöjd med mina nyckelpigor är bara förnamnet - jag är riktigt imponerad över hur bra de blev! Mest nöjd är jag över hur jag funderade ihop var alla nyckelpigor skulle titta någonstans och därför fantiserade ihop en liten historia om hur långfingerpigan och långfingerpigan har en romans och lillfingerpigan tittar på eftersom han är hemligt kär i ringfingerpigan. Pekfingerpigan gillar tumpigan som inte gillar små pigor och därför inte är intresserad av någon... Jag har nog för mycket tid till att göra ingenting alls på dagarna :)


Lacken jag använde var Snap Happy från Essie, Blackout från Maybelline Colorama och nr 35 från Viva la Diva. Jag tror dock att mitt Blackout håller på att ta slut för det kommer väldigt lite på penseln... Jag måste erkänna att jag inte alls trodde att mitt svarta lack skulle ta slut så fort, jag är nästan lite imponerad. Nästa gång de har erbjudande på Coloramalacken på HM ch de kostar 19 kr ist 39 kr så ska jag köpa två st flaskor för jag tycker verkligen lacket är superbra. (Tips till den som inte hittat en svart som blir opak på ett lager än!)




// Sleepy Elin

31 kommentarer:

  1. Jättesöta! Vad kul att du känner att du börjar bli bättre på Nail art, det syns. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vad roligt att höra att mina ansträngningar syns :) Jag tror att blandningen mellan att ha testat lite allt möjligt med att jag vågar mer kommer resultera i många snygga nail arts framöver :) *hoppas*

      Radera
  2. Jättesöta nyckelpigor! Men favoriten blir ändå historien bakom. Just såna saker får din blogg att sticka ut och får mig att älska att läsa den!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vad kul att det inte bara är jag som uppskattar historien bakom :) Den kom liksom av bara farten och först tänkte jag att det var för crazy för att skriva ut men sen tänkte jag att WTF! :)

      Radera
  3. Supersöta nyckelpigor, tycker du fått till dem superbra! :D Det är så kul när man märker att man blir bättre och bättre på något och det syns att du utvecklas! :D

    Har inte sett att mitt HM haft rea på colorama än, 19 kan de vara värd, inte 39 för de små flaskorna. Jag får spana helt enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag håller med dig, de små flaskorna är absolut inte värda 39 kr... Men för 19 kr är det ju "a steal" som de säger :) Speciellt som det tydligen verkar gå åt en hel del svart!

      Radera
    2. Ett annat tips på bra svart lack är faktisk Kleancolor's! Den som heter Black är creme och one-coater. Ska faktiskt köpa en bunt med dem nästa gång jag beställer så det inte tar slut för fort. :)

      Radera
  4. Hahaha du är ju för roliig, så gulligt med din lilla historia bakom allt. De är ju såååå söta och välgjorda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad roligt att du gillade min lilla historia :)

      Radera
  5. Nordic cap Star nails som säljs i många mataffärer (i Stockholm iaf) har ett svart lack som är en onecoater och det kostar bara 10kr. Har köpt på mig ett lager av dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och dina nyckelpigor är supersöta och kul med en liten story bakom :)

      Radera
    2. Vet du, jag har kikat i alla mataffärer jag besöker efter de där Star Nails men hittar dem ingenstans. Du kan inte berätta vilka affärer du hittat dem i?

      Radera
    3. Jag har köpt mina i Farsta (ICA Supermarket) och i Haninge (Citygross) men dom bör ju finnas även i city tycker man. Det verkar som att i princip alla matkedjor iallafall har möjlighet att sälja dom men det är svårt att hitta information om exakt i vilken butik dom säljs.

      Radera
  6. På Willys i Heron City fanns det förra veckan.../Anna-Klara

    SvaraRadera
  7. Det där blev ju knasigt! Skulle vara ett svar på förra kommentaren om Star Cap lacken! Dina nyckelpigor är ju bara för söta och den lilla historien också! Du är duktig, det märks att du har en konstnärlig ådra:) Jag hoppas verkligen att din blogginspiration håller i sig!! /Anna-Klara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Willys i Heron? Ja, men då är det kanske dags att åka till Kungens Kurva och spendera en dag på IKEA, Elgiganten och Willys :) Tack för tipset!
      Konstnärlig ådra... Ja, kanske en liten sådan. För sätter man en penna i handen på mig kan jag inte måla något alls men med nagellack funkar det tydligen :)

      Radera
  8. Åh de är superfina! Hahaha historien bakom är jättesöt, så brukar jag med göra ibland haha. Underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att höra att jag inte är den enda som tänker ut såna här historier :)

      Radera
  9. Säger som Fru Vesa - det är såna detaljer som den här historien, hur du tänker bakom kulisserna så att säga, som gör att din blogg är extra läsvärd! =) Och nyckelpigorna var jättefina. Dock tycker jag att du har varit bra på nailarts hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt att min lilla minihistoria går hem :)
      Jag bugar och bockar för de fina orden om mina nail arts! Ni är så gulliga allihopa! :)

      Radera
  10. Jättesöta nyckelpigor som blev ännu sötare av historian :)
    /Malin

    SvaraRadera
  11. Verkligen jättefina! Och du är verkligen kreativ som kan komma på så enkla och söta designer!

    SvaraRadera
  12. Vilka söta små förälskade nyckelpigor! Det syns att du börjar bli säker på nailarts nu.

    Jag tillhör också dom som kan rekommendera svarta NP12 från Nordic Cap/Star Nails (köpt på Coop i mitt fall)

    SvaraRadera
  13. Så söta nyckelpigor, och riktigt snyggt gjort!

    SvaraRadera
  14. Dessa sötnosar är verkligen fantastiskt söta :)
    Förresten har du testat nordic caps svarta? täcker väldigt bra!!

    SvaraRadera
  15. Haha, älskar triangeldramat i din nailart idag :) För övrigt sjukt snygga nyckelpigor :D

    SvaraRadera
  16. Urgulliga nyckelpigor:D Du kan mycket mer än vad du tror när det kommer till nail art! Varannans vecka utmaning tyder helt klart på det.

    SvaraRadera
  17. Hahaha, vilka söta! Historien gjorde ju hela grejen. :)

    SvaraRadera
  18. Jättesött! Du fick till nyckelpigorna riktigt, riktigt bra! :)

    SvaraRadera