söndag 31 mars 2013

Nail Art Sunday - Tema: Påsk (del 2)

Då var det dags igen då! ;) Här är mitt andra försök till att göra påskharar och den här gången använde jag ett lila lack som bakgrund för att få en lite mer påskig känsla. Tycker ni jag lyckades?

Jag är faktiskt inte helt nöjd den här gången heller, typiskt nog. För även om jag verkligen kan se hur min nail art har utvecklats den senaste tiden så har jag tyvärr inte skaffat mig de verktyg jag nog skulle behöva - än. Jag har dock klickat hem ett set med nail art penslar från eBay och de borde komma om nån vecka och det ska bli så skönt att kunna göra små detaljer ordentligt. För att göra dessa öron med en nail art-pensel med lååånga strån var ingen hit :( Iaf, precis som med påskhararna jag visade tidigare idag så känns inte heller de här tillräckligt snygga och sofistikerade. Jag vill ju att de ska vara perfekta! Är det för att jag är jungfru som jag känner denna perfektionism...?


Nagellacken jag använde var Lilacism från Essie, Pink Macaroon från HM, nr 35 från Viva la Diva och Blackout från Maybelline Colorama och en tutorial kommer upp om en stund!


// Sleepy Elin 

8 kommentarer:

  1. Bägge manikyrer är så himla söta! Jag gillar nog bäst den med rosa bakgrund kanske för att där är lite mer kontrast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du rätt i, det är lite mer kontrast från korallrosa holo till vitt... fast tyvärr inte så påskigt. Man skulle ju kunna göra hararna över en skittle också... får bli nästa år! :)

      Radera
  2. Du är ju inte klok! De här kaninerna är ju hur söta som helst!

    SvaraRadera
  3. Amen dem här kaninerna är juh hur fina som helst =D Jag hade inte lyckats så bra iallfall =P Jag gillar dem med lila bakgrund mest =)

    SvaraRadera
  4. miiip, så söta! :)
    Jag gillar de båda, kan inte välja! Har du testat med kanske lite vårigt grönt holo som bakgrund? :D

    SvaraRadera
  5. Superfina! Finns det en story bakom ögonen även denna gång? =)

    SvaraRadera
  6. HELT bedårande!!! Och dom är MYCKET mera perfekta än du själv kan se. Jag känner igen den där känslan SÅ väl dock. Det vi båda behöver öva på är nog inte bara att måla perfekat nailarts utan också att slappna av och känna att dom duger som dom blev. LOL

    SvaraRadera