söndag 31 mars 2013

Tutorial: Easter Chickens

Här kommer dagens andra och därmed sista tutorial. Jag tänkte visa hur du kan göra egna påskkycklingar.

Lycka till!


1. Måla naglarna i en passande påskkycklingfärg. Jag valde Lemon Cream från Mavala men jag rekommenderar att ni väljer en mer alert gul.
PAUS - vänta tills basen torkat ordentligt 
2. Ta fram en striping tape och klipp korta snuttar som du sedan med hjälp av en pincett fäster på naglarna. Tänk på i vilken ordning du fäster dem för när du ska ta bort striping tapen strax så måste du dra bort dem i motsatt ordning. 
3 A. Måla tipparna i vitt och var noggrann så att du håller dig innanför området som du tejpat upp.

4. Vänta i 30-60 sekunder så att det vita lacket hinner torka något och sedan drar du bort striping tapen försiktigt i omvänd ordning från hur du satte dit den. 
5. Använd en dotting tool och gör två större prickar som ska vara ögon.
6. För att göra näbben så tycker jag du ska använda det verktyg du känner dig säkrast med. Jag använde mig av en tandpetare men om jag haft en tunn nail art-pensel med korta strån så hade jag absolut använt den istället.
PAUS - vänta tills de blivande ögonen torkat någorlunda 

7. Använd en dotting tool och gör små pupiller i ögonen på dina kycklingar. Glöm inte att fundera ut vart du vill att de ska titta!
PAUS - vänta tills lacket torkat någorlunda 
8. På med överlack och sen är det klart!


// Sleepy Elin 

4 kommentarer: