tisdag 19 mars 2013

Depend "009"

Det är en helt vanlig tisdag idag och det tänkte jag "fira" med att visa ett lack från ett märke som jag väldigt sällan ägnar så stor uppmärksamhet - nämligen Depend. Det här är nr 009 och faktiskt det första lack jag någonsin köpt från Depend :) 

Jag köpte 009 förra sommaren eftersom jag ville ha ett ljust och somrigt lack med en dragning åt korall och jag tycker faktiskt att det är precis det jag fått. Det här är faktiskt ett av mina favoritlack och jag funderar på om jag kanske ska köpa en ny flaska eftersom den jag har redan varit med om tre manikyrer och börjar bli ganska tom... 

Korall? Orange? Ja, jag vet inte riktigt vilken etikett jag ska sätta på lacket så jag tänker faktiskt säga att det är en blandning :) Ett snyggt skimmerlack som jag trivs mycket bra i är det iaf!


Jag gillar formulan på 009 som är riktigt lättapplicerad om än något skir kanske. På bilderna har jag två lager och ni kan säkert ana lite VNL men den syntes inte i verkligheten.


Varför blev jag plötsligt väldigt sugen på persikoglass? :P

Färg: 4/5
Applicering/formula:
 5/5
 

Elins betyg baserat på "känsla": 5/5   


// Sleepy Elin 

14 kommentarer:

  1. Läcker färg som jag tror blir ännu snyggare till sommaren! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen supersnyggt om man har lyckats få lite färg (det är alltid en chansning med mig om jag blir brun eller inte på sommaren) :)

      Radera
  2. Inte riktigt min favvo, men persikoglass låter inte dumt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, när kan persikoglass vara fel liksom?! :)

      Radera
  3. Jag känner mig osäker på denna, tror att jag måste se den på mig själv innan jag kan säga om jag gillar färgen eller inte. Den ser fin ut på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det så med vissa lack att man inte riktigt vet vad man tycker för än man får testa själv. Frågan är hur många fler Depend-lack jag kommer köpa efter allt det här som hänt nu senast...

      Radera
  4. Färgen är nog inte riktigt min stil, men jag gillar Depends lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om deras lack - vissa gillar jag men andra inte. Tror inte jag riktigt hunnit bilda mig en uppfattning eftersom jag testat så få.

      Radera
  5. Fin, men den är nog inte riktigt jag. Men det ser ut att vara en bra kombination av lite diskret och propert men än då en livlig färg. Sånt gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara många som inte riktigt gillar den här färgen så jag förstår om den inte känns "du" :)

      Radera
  6. Förresten, det är nån bugg på ditt inlägg om Emma S-produkten. Jag ser den i min lista, men det går inte att klicka upp posten. Jag hade samma problem igår med ett inlägg, det är nog Blogger som buggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då, det är ingen bugg utan lilla jag som har misslyckats med schemaläggningen av recensionen så den kommer upp imorgon :)
      Innan min bloggpaus så skrev jag alltid inläggen strax innan de skulle upp eller kanske kvällen innan men jag försöker ha en annan approach nu och försöker ligga några dagar före. Och ibland, ja, då fuckar sig schemaläggningen pga av att jag inte dubbelkollar ordentligt :/

      Radera
  7. Alltså förlåt men detta var det mest osmickrande jag sett på dina naglar.
    Hemsk färg, hemsk finish! Detta är förstås bara min personliga åsikt.
    Känner mig lite taskig men vill ändå få det sagt då det är första gången jag känner så över ett lack du visar här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget att be om förlåtelse för, om man inte tycker att ett lack passar ska ska man absolut få säga det :)
      Jag måste erkänna att jag kollade på bilderna lite extra efter att ha läst din kommentar men jag kan inte se det (vilket iofs är bra för mig för jag gillar ju lacket). Vad spännande att två personer kan uppfatta lacket så olika! :)

      Radera