fredag 29 mars 2013

Sleepy E " Namnlös just nu" (Heter: "Wake Up Elin!")

Ja, att det är holofredag hos Skimmerskuggan har ni ju så klart redan snappat upp, men att jag skulle visa er två holo-lack idag DET hade ni iaf ingen aning om! :) Tidigare idag fick n ju uppleva den rosa skönheten Not In This Galaxy från China Glaze men jag tänkte att ni skulle få se vad jag hade för mig igår kväll när jag hade tråkigt.

Ja, det stämmer, jag frankade mitt eget holo-lack igår! :) Att "franka" kommer från Victor Frankenstiens sätt att pussla ihop något nytt (monstret) av något gammalt (döda kroppsdelar) men i nagellacksvärlden betyder det att man använder de nagellack man redan har hemma för att skapa ett nytt och unikt nagellack. Och det känner jag verkligen att jag har gjort för jag har iaf inte sett ett holo-lack med den här grönturkosa färgen förut... Eller så har jag valt att glömma bort att det finns bara för att jag ska få känna mig lite speciell, haha :)

Från början var inte tanken alls att franka ett eget holo utan jag var inriktad på att göra en ljus påskgrön jelly med snygga glitter i. Men eftersom jag inte hittade något glitterlack som jag kände passade så bad jag mina vänner i Lacka - Byt på Facebook om lite inspirationshjälp och det första förslaget kom från Anna som tyckte jag skulle hälla i holo - och då gjorde jag det. Som tack för hjälpen kommer Anna så klart få namnge lacket men inte för än hon får sin egen lilla flaska så hon får prova det själv. 



Tjusigt va? ;) Ja, jag måste erkänna att jag tycker att det här lacket är skitsnyggt, jag kan inte hjälpa det! Det liknar OPIs Mermaid's Tears i färgen men har lite mer umpf - och holo så klart. Lacket täcker helt på två lager och jag har även lagt ett lager Seche Vite för att få det att torka lite fortare.

Formulan är väl inte helt suverän tyvärr men helt klart ok, jag märkte inte av några tendenser av holosjuka trots att jag använde vanligt baslack istället för Aqua Base. Det som jag upplevde var lite jobbigt att formulan är lite tjock och det kan bli lite strimmigt, å andra sidan så jämnar lacket ut sig fint och strimmigheten försvinner ganska snabbt. (Det kan hända att jag tunnar ut formulan lite pga av detta men jag har inte riktigt bestämt mig än.)
 

Jag har redan skrivit en halv novell om hur det här lacket kom till och vad jag tycker om det. Det enda jag kanske skulle vilja tillägga är att det var ruskigt roligt att franka det här lacket och jag blev ordentligt sugen på att franka ännu mer. Faktum är att jag har två idéer till lack i huvudet redan som jag skulle vilja ge en chans. Om jag hittar några fler tomma flaskor så ska jag nog bege mig ut på fler frankenäventyr...

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 3/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin 


Ps. Vill du läsa mer om Mary Wollstonecraft Shelleys skräckroman "Frankenstein" så kan du klicka HÄR för att komma till Wikipedias sida. Ds. 

23 kommentarer:

  1. Vackert värre!!
    Skulle gärna bära detta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det värmer otroligt mycket att du gillar det :)

      Radera
  2. Vilka lack blandade du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett ihopkok av massor med olika lack - fast Mermaid's Tears är inte ett av dem ;)

      Radera
  3. Det är så snyggt så jag svimmar!Tack igen, snäckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!
      Så snart jag hittat en tom flaska så hör jag av mig så att jag får din adress :)

      Radera
  4. Jättesnyggt!! Precis ett sånt grönt holo som jag hade önskat funnits att köpa ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, jag inser att jag också har önskat mig ett sånt här holo så någonstans undermedvetet så gjorde jag nog ett eget :)

      Radera
  5. Woohooo! Koka ihop fler! Jag vill också ha ett Sleey E-lack! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh så gullig du är!
      jag vet faktiskt inte om jag kan göra fler/mer... Men jag skulle kanske kunna försöka :)

      Radera
  6. Väldigt fin färg, bra jobbat igen! :-)

    SvaraRadera
  7. Döp det till Mermaid Anna! Eller något. Snyggt var det iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)
      Ja, Mermaid passar absolut. Men kanske blir lite för lika OPIs Mermaid's Tears? :/

      Radera
  8. Wow! Detta skulle jag betala dyrt för att få äga! Så vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, tack så jättemycket!
      Jag blir alldeles rosig om kinderna av allas gensvar :)

      Radera
  9. Jättefint! Jag måste bara fråga vad du använt för hololack? Jag vet inte alls vad jag ska använda i ett frankenlack jag har och det fattas nämligen lite holo bara. Jag har ett holo top coat men det ger lacket en lite grå ton.

    SvaraRadera
  10. Härlig nyans! Detta har du lyckats mycket bra med! Vilket hololack använde du?

    SvaraRadera
  11. Vilken läcker nyans du fått till och så mycket holoeffekt:) också nyfiken på vilken hololack du använde dig av här.

    SvaraRadera
  12. Det där ska du vara stolt över! Fantastiskt vackert. Mjuk och trevlig färg.

    SvaraRadera
  13. Den lyckades du sjukt bra med, grymt fint lack!

    SvaraRadera
  14. Jättesnyggt! Vill ha :)

    SvaraRadera