lördag 30 mars 2013

OPI DS "Reserve"

Idag är det ju lördag och påskafton så jag tänkte att jag skulle bjuda på lite lyx och flärd och visa det sockersöta OPI DS-lacket Reserve. Det här är tredje gången jag försöker fota Reserve och man kan ju verkligen säga "tredje gången gillt" för de foton jag tagit innan har blivit katastrofala. De var inte ens i närheten av att återge rätt färg på lacket. Men nu, nu gick det! *glad*

Många av er vet det säkert redan men just det här lacket ingår i vinsten i min Giveaway som jag har för att fira mina 50 st följare via Bloglovin (som har blivit 59 st följare i skrivande stund). Alla som har en svensk adress dit jag kan skicka vinsten kan delta, det spelar ingen roll om du har en blogg eller om du bara gillar att piffa till naglarna på helgen. Att skriva ett litet mail är ju inte så jobbigt, eller hur? ;) Vad säger ni, ska vi titta på fler bilder och njuta lite?


Reserve kanske känns som ett mesigt lack men det är det verkligen inte! Den rosa färgen är superbehaglig och med glittret i så blir det verkligen hur vackert som helt. Och se, man kan ana några få holoblänk bland glittret på närbilden. Glittret i sig är så finkornigt att lacket får en helt jämn yta utan knottrighet även utan SV och glansen utan topplack är det inget fel på heller även om jag la ett lager SV utav bara farten.

För att måla mina relativt långa naglar (om man jämför med vanliga dödliga och ej nagelbloggare så är de ju långa) så krävdes det två lager för att få Reserve helt opakt.Jag tror dock att om man har kortare naglar och lägger ett flödigare lager kan man komma undan med ett lager om man verkligen försöker. Lacket är otroligt lättapplicerat för oss som gillar OPIs wide brush-pensel och jag behövde inte städa alls.


Well, eftersom det här är tredje gången jag lackar med just det här lacket så har ni säkert redan förstått att jag gillar det :) Jag är supernöjd med alla OPI sex DS-lack som jag samlat på mig och kommer nog att samla på mig några fler. Använd gärna etiketten OPI DS för att se alla som jag visat på bloggen. 

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Nähä du, idag är det lördag och Påskafton :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. LOL, märks att jag tänkte ha det här inlägget i torsdags men fick tänka om lite snabbt ;)

      Radera
  2. Vilket underbart lack! Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
  3. Opi DS lacken är gamla läckra tycker dock de är dyra :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är dyra att köpa i butik i Sverige men desto billigare att köpa på nätet från USA. Då får du dem för $8-10 :)

      Radera
  4. Jättevackert! Du har tagit väldigt fina bilder på det. :)

    SvaraRadera