söndag 31 mars 2013

Nail Art Sunday - Tema: Påsk (del 1)

Idag är det både påskdagen och Nail Art Sunday hos LeLack och jag har verkligen slagit på stort och tänker visa er tre nail arts och två tutorials med påsktema så jag hoppas ni har tid att kika in på bloggen under dagen. Det kan ju hända att det inte blir så mycket skrivet i varje inlägg också men det märker vi väl vart det lider :)

Jag tänkte iaf börja med lite påskharar. (Eller vanliga harar?) Kaniner är det iaf inte eftersom deras öron hänger ner men just dessa söta djur kanske inte riktigt har de rätta påskfärgerna. Anledningen till det var att jag ville testa att göra påskharar och eftersom det var Not In This Galaxy som jag hade på naglarna just då var det just det nagellacket som fick agera bakgrund. (Och märker ni också att holot visst är hyfsat tydligt även i blixt-ljus? Jag undrar hur alla amerikanska bloggare lyckades få så tråkigt bilder på lacken...)



Även om hararna är söta så blev jag ändå inte helt nöjd, de kändes lite "opolerade" eftersom jag sett framför mig hur de skulle vara alldeles perfekta. Men skam den som ger sig och senare idag får ni se hur mitt andra försök gick + en tutorial så att ni kan göra egna små söta påskharar. Eller vanliga harar eftersom påsken snart är slut.


Nagellacken jag använde var alltså Not In This Galaxy från Ghina Glaze, nr 35 från Viva la Diva och Blackout från Maybelline Colorama. 


// Sleepy Elin 

17 kommentarer:

  1. Jättegulligt! Tycker också det verkar jättekonstig att ingen av de amerikanska bloggarna fått till några riktigt bra bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja, visst är det? Jag tycker nästan inte att Scrangie lyckats fånga skönheten i dem heller och hon brukar verkligen få till sina bilder.

      Radera
  2. Fantastiskt söta :)
    Glad fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  3. Gillar att de är så rosiga om kinderna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har haft en busy easter och hoppat runt en massa ;)

      Radera
  4. Återigen jättesöta! Och det kan visst vara kaniner, vädurar har hängande öron men det finns andra kaninsorter med stående öron också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jag hade ingen aning om att det fanns kaniner med stående öron... Men lär sig något nytt varje dag! :)

      Radera
  5. Jättesöta :) Och extra fint med holo bakom!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att dom är söta till tusen. Gillar blushen :D

    SvaraRadera
  7. Jättesöta! Gillar också att de är rosiga om kinderna :)

    SvaraRadera
  8. Superfint ju!
    Men jag blev lite freaked out, när jag tänker mig att örona är ihåliga liksom (eftersom det är samma färg i och utanför) haha! :P

    SvaraRadera
  9. Jättesöta! Och lacket i bakgrunden är helt fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  10. Supersöta! Och så snyggt det blev med en holofärgad bakgrund! Man borde kanske vara modigare och använda holos oftare i nailarts för du har ju visat vid flera tillfällen att det blir jättelyckat. Och ja, själva hololacket är verkligen supersnyggt också.

    SvaraRadera
  11. Jättegulliga små kaniner. Det SKA synas att de är handmålade INTE som om du stämplat dem :-) Bra jobbat.

    M v h Anna Th.

    SvaraRadera