lördag 16 mars 2013

Recension: The Body Shop Vitamin E Hand & Nail Treatment

Jag passar på att skriva en till handkrämsrecension eftersom ännu en tub är slut här hemma :) Jag har alltid flera olika tuber på gång samtidigt eftersom jag vill ha en i handväskan, en i vardagsrummet, en vid skrivbordet och en vid sängkanten och ibland kan det hända att det kommer fler recensioner på raken. En till tub håller faktiskt på att ta slut nu när jag tänker efter, haha!

Tillbaka till Vitamin E Hand & Nail Treatment från The Body Shop. På hemsidan beskrivs handkrämen som "en skönt lättabsorberad handkräm som är skyddande, vårdande och fuktighetsbevarande för händer, naglar och nagelband. Perfekt att ta med sig och använda varje dag." och jag kan inte annat än att hålla med. Det är just den här handkrämen som legat i handväskan och det har den gjort just därför att den håller vad den lovar. Nu mitt i kallaste vintern har den kanske inte nått hela vägen men den klarar av vårhänder utmärkt och är en riktigt bra "nattkurshandkräm". Den senaste veckan har jag smörjt in mig riktigt ordentligt på kvällen och sen satt på mig mina nya bomullsvantar och jag upplever att både händer och nagelband är mycket mjukare och välmående. Ett litet minus är dock att min sambo inte alls kommer överens med handkrämens doft men det skyller jag på hand känsliga näsa för själv tycker jag att den doftar riktigt gott!
  
När frågan kommer till om jag skulle köpa den här handkrämen igen så svarar jag ett rungande JA! Det är min andra tub som precis tagit slut och när jag använt upp mina andra elva (ja, jag räknade!) så kommer jag med största sannolikhet köpa Vitamin E Hand & Nail Treatment igen. Om si så där ett-två år alltså ;) Om ni blir sugna på att testa så kostar den 95 kr både i butiken och i The Body Shops onlinebutik.


Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


Innehållsförteckning: Aqua (Water) (Solvent/Diluent), Glycerin (Humectant), Dimethicone (Skin Conditioning Agent), Cetearyl Alcohol (Emulsifier), Stearic Acid (Emulsifier), Glyceryl Stearate (Emulsifier), Cyclomethicone (Emollient), PEG-100 Stearate (Surfactant), Rosa canina (Rose Hips Oil) (Emollient), Panthenol (Skin/Hair Conditioning Agent), Tocopheryl Acetate (Antioxidant), Butyrospermum parkii (Shea Butter) (Emollient), Benzyl Alcohol (Preservative), Phenoxyethanol (Preservative), Carbomer (Stabiliser/Viscosity Modifier), Parfum (Fragrance), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Methylparaben (Preservative), Xanthan Gum (Viscosity Modifier), Citronellol (Fragrance Ingredient), Butylparaben (Preservative), Ethylparaben (Preservative), Alpha-Isomethyl Ionone (Fragrance Ingredient), Isobutylparaben (Preservative), Propylparaben (Preservative), Linalool (Fragrance Ingredient), Geraniol (Fragrance Ingredient), Talc (Absorbent/Bulking Agent), Limonene (Fragrance Ingredient), Citral (Fragrance Ingredient), Eugenol (Fragrance Ingredient), Farnesol (Fragrance Ingredient), CI 77492 (Colour), CI 77491 (Colour). 

// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag är beroende av handkräm, men har inte lyckats hitta någon favorit som passar på dagen. Då vill jag ha den vårdande, lättabsorberad, och den ska inte kladda av sig om man tvättar händerna 10 min senare. Jag ska nog testa den här! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Strax innan den tog slut så började jag använda den här som min "efter en manikyr-handkräm" och den mjukgör massor efter att man hållt på remover och så. Klart värd att testa!

      Radera
  2. Bra att få recension på handcremer, det går som sagt åt en hel del, och det är kul att pröva på nya.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt att testa nya - och speciellt om de funkar! :)

      Radera
  3. Kul att det funkar! Jag har inte testat den här, dock är mandel-handkrämen min favorit (har kanske inte testat lika många som dig, men ändå) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mandel-handkrämen från TBS har jag haft förut och den gillade jag jättemycket - och jag har en tub här hemma som jag fick i julklapp också så det kommer en recension på den också så småningom :)

      Radera
  4. Härligt med recensioner av handkräm :) tycker nästan alltid att de är för fettiga eller inte gör nog... Använder själv Hemp Hand Protector från TBS men kanske skulle testa denna istället. Tack!

    SvaraRadera