måndag 25 mars 2013

Nail Art: The Dot Over The I (Pricken över i:et)

Ja det stämmer att det var Nail Art Sunday igår men det hindrar ju inte mig från att visa vad som hände med Peacock efter att jag tog bilderna till förra inlägget :) När jag väl gör nail arts så är det oftast så att jag utgår från lacket jag redan har på mig och sen så blir det som det blir...

Det här är verkligen en "så blir det som det blir" nail art :) Först fick jag för mig att göra en enkel gradient så Wicked Sweet från Color Club fick komma fram men när jag inte tyckte det blev så bra så tänkte jag att prickar alltid är roligt... Jag valde Icicle från China Glace och tog fram mina dotting tools. Men vilken sorts prickar skulle jag göra?


Tanken var att det på tummen och ringfingret skulle vara en gradient i prickar där de går från stora till små och att det skulle vara nån sorts cirkelform och eftersom jag började på tumnageln blev den rätt misslyckad då jag inte hade nån koll på varken avstånd mellan prickarna eller hur man får till en synlig cirkelform. Ringfingret blev något bättre...

Min favoritnagel blev dock långfingret där jag tog lite inspiration från Laqlust. Det blev inte en exakt kopia och det var inte meningen heller, men det blev ändå ganska snyggt (tycker jag)! Min sambo tyckte lillfingret blev bäst för han gillade hur alla prickarna radade upp sig, själv tycker jag det känns lite tråkigt :/


Mer kul än så blir det inte den här gången ;)


 // Sleepy Elin 

11 kommentarer:

  1. Mycket, mycket fint. Jag älskar prickiga manikyrer!

    SvaraRadera
  2. Kul med olika designer på varje nagel:)

    SvaraRadera
  3. Du får alltid till så snygga gradients :D

    SvaraRadera
  4. Superkul! Älskar gradients och prickar, så jaa detta är skitsnyggt!

    SvaraRadera
  5. Suuuupersnyggt! Älskar pekfingret!

    SvaraRadera
  6. Vad fint och enkelt!

    SvaraRadera
  7. Älskar pekfingret!

    SvaraRadera
  8. Åh, du vet ju vad jag tycker om prickar och det här det var fanimej det snyggaste prickiga jag sett på länge.

    SvaraRadera
  9. Urtjusigt! Långfingret är nog min favorit men de är alla så snygga.

    SvaraRadera