söndag 31 mars 2013

Nail Art Sunday - Tema: Påsk (del 3)

Här kommer dagens sista bidrag till Nail Art Sunday hos LeLack. Små söta nykläckta kycklingar. Jag hittade inspirationen till denna nail art någon stans på nätet men jag tvekade länge om jag skulle försöka mig på den då jag kände att det skulle bli otroligt jobbigt att fixa äggskalen... Och ja, det var inte lätt :/

Söta små kycklingar visst men jag önskar att jag hade valt ett lite mer gult lack istället för småmesiga Lemon Cream från Mavala för mina kycklingar ser lite bleka ut, som om de inte fått tillräckligt med näring innan de föddes typ, haha. Sen så hade jag önskat att jag haft vertyg att föra en ruterformad näbb istället för den avlånga klutten jag blev tvungen att göra. Ja, vid det här laget vi ni ju att jag verkligen kräver perfektion när jag gör nail art för att kunna känna mig nöjd...


Lacken jag använde var alltså Lemon Cream från Mavala, nr 35 från Viva la Diva, Blackout från Maybelline Colorama och så det orangea NP07 från Nordic Cap. 

Den utlovade tutorialen kommer strax! :)


// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Men de är ju världens sötaste näringsfattiga kycklingar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag dör! Jag brast ut i ett gapskratt av din kommentar, helt ärligt! :) Hahaha..!

      Radera
  2. Håller med andrea, supersöta!

    SvaraRadera
  3. Näringsfattiga? Hahaha ursöta var de iaf..!

    SvaraRadera
  4. Så många söta påsk-nail arts du fick till idag! :D Wow

    SvaraRadera
  5. Så söta!!! Gillar verkligen den gula färgen och jag är rätt säker på att olika hönsarter har olika färg på kycklingarna med. Dessutom, rakt framifrån bord väl en verklig näbb se kanska rund ut?

    SvaraRadera