torsdag 21 mars 2013

EOTD - Orange

Efter att ha läst lite av er feedback i mailen för min giveaway så bestämde jag mig för att "sätta på mig ansiktet" idag också, ni var faktiskt ganska många som gärna ville ha fler EOTD's. Efter en liten funderare så bestämde jag mig för att orange var dagens färg eftersom jag visat er både blått och grönt den här veckan redan. Det här är en av mina favoritsminkningar för den framhäver verkligen min ögonfärg på rätt sätt.


Så här i början har det ju blivit olika färger varje dag men så kommer det nog inte att bli om jag ska visa EOTD's oftare. Jag är inte så där jättebra på att blanda olika färger tyvärr... Men jag ska fundera lite på hur jag ska kunna få lite mer variation i sminkningarna. 


Jag har använt:
 
Ansikte:
 
Bare Minerals Prime Time  
Bare Minerals SPF 15 Foundation Light W15
Bare Minerals Original Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
Loréal Blush True Rose

Öga:
MUS MS Muffin (highlighter under ögonbrynet)
MUS MS Dora (mitt på ögonlocket)
MUS MS Sunrise (i yttre ögonvrån för att skugga med)

MUS MS Champagne (i inre ögonvrån för att öppna upp ögat)
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown eyebrow pencil





// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Har länge haft sug efter orange/röd skugga och suget blev inte mindre nu.....
    //Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, himla cool färg till dina ögon! Jag tyckte för övrigt den blå sminkningen gjorde ditt öga underbart!

    SvaraRadera
  3. Läckert verkligen och jaa ögonen framhävs på ett fint sätt. :-)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Jag hade aldrig trott att orange kunde vara så snygg som färg i en ögonmakeup.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! Det är så kul att se hur folk sminkar sig.. det ger mig inspiration

    SvaraRadera