fredag 29 mars 2013

China Glaze "Not In This Galaxy"

Igår var det Pink Thursday hos Princessemma och idag tänkte jag visa ett rosa lack igen :) Den här gången blir det dock ett holo-lack från China Glazes Hologlam-kollektion eftersom det är Holofredag hos Skimmerskuggan, weeei! Jag bjuder er på laxrosa/korallrosa/gammelrosa Not In This Galaxy och kan inte annat än dra en beundrande suck över hur vackert det här lacket faktiskt är. Jag menar, wow!

När man tittar på hur lacket ser ut i flaskan så ser det ut som att det ska vara lite mer åt det koralliga hållet men tyvärr är det inte så. Jag gillar verkligen korallfärgade lack och blev lite eld och lågor när jag såg det här och tänkte att det skulle vara ett koralligt holo-lack. Och det är det ju nästan... fast inte riktigt. Om nån där ute i vida världen vet med sig att det finns ett koralligt holo-lack får ni gärna hojta till! :)

Precis som när jag visade When Star Collide så bjuder jag på några extra bilder :)




Vill ni veta vad jag tycker? Jo, jag känner att bilderna inte gör lacket rättvisa alls :) Jag bar det här lacket i tre dagar för jag kunde inte för mitt liv byta för än det chippade och jag tycker nästan att lacket ser lite "platt" ut så här på bilderna... I verkligheten, i solen... jag stod och stirrade på det i många minuter innan jag kunde börja fota.

Not In This Galaxy blir näst intill opakt på ett lager så efter ett tunt andra lager och SV så får du så här vackra naglar. NITG var hur lättapplicerat som helst ovanpå Aqua Base från Nfu Oh och visade inga tendenser på holosjuka alls. Det är dock, precis som When Star Collide, väldigt tunt och påminner om ett foil-lack eller mirror-lack så om du inte har släta naglar så tycker jag du ska buffra och polera dem lite eftersom en Aqua Base inte tar bort riktigt alla ridges.


Som ni kommer se här nere så kommer jag inte ge Not In This Galaxy full pott på poängen och det beror endast på att jag förväntade mig lite mer korall och därför blev aningen besviken. Egentligen så är jag ju inte besviken alls på lacket då det är helt underbart och absolut ett Elin-lack som jag kommer vårda ömt och använda med kärlek. 

Är det något speciellt lack från China Glaze Hologlam-kollektionen ni vill se härnäst? Jag har inte testat något mer lack ur kollektionen än så passa gärna på att önska så ska jag se vad jag kan göra :)

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin 

15 kommentarer:

  1. Du har omvänt mig nu. Så jäkla fint! Jag skaffade hela kollektionen efter att ha sett dina bilder på When Stars Collide och jag är så glad över det nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad roligt att mina bilder fick dig att omvärdera kollektionen :) Jag tycker du gjort helt rätt som beställt den för den är verkligen jättefin och inte alls som alla tidiga swatches vi sett.

      Radera
  2. Den var fin! Jag hade nog tänkt mig att den skulle vara ljusare och mer korallig också...men fin ändå. Åh kan inte mina komma snart också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det synd att det inte var mer korall? :/
      Dina egna kommer nog alldeles strax ska du se :)

      Radera
  3. Tusan oxå!!
    Kan vara att jag måste ha några av dessa lack ändå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. LOL! Det var verkligen inte meningen att belasta din plånbok :P ;)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, verkligen. Jag gillar det jättemycket!

      Radera
  5. Tyckte också det var finare i flaskan, för lite korall och för mycket laxrosa :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara jag som blev lite besviken alltså :( men det är ju inte ett dåligt holo för det!

      Radera
  6. Det här är så makalöst snyggt! Längtar efter mina flaskor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det förstår jag att du gör! Jag känner mig så lyckligt lottad som kunde köpa alla. De är mina små bebisar typ :)

      Radera
  7. Jag hade inte tänkt köpa ett enda lack ur denna kollektion men efter dina bilder blir det både When stars collide och denna! Blir en dyr historia för mig när du swatchat alla lacken ;) Kommer förmodligen vilja köpa hela kollektionen, haha.
    Snygga bilder på vad som verkar vara ett fantastiskt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ÅH vad glad jag blir! Det är alltid så fantastiskt roligt att höra att mina bilder uppskattas.
      Jag ska försöka visa 2-3 CG-lack i veckan så det kommer gå långsamt för mig att visa upp dem... Fast det kanske är bra för din plånbok? ;)

      Radera
  8. Åh vad fint! Som andra har sagt så har jag börjat tänka om angående kollektionen och vill ha ungefär halva nu ;)
    Är väldigt inne på korallfärgade nagellack just nu, så fin färg som jag innan har ignorerat fullständigt. Jag vet inte om man kan räkna det som helt korall men Layla holo i Shock Pink är mer korall än rosa i alla fall så du kan ju kolla in det och se vad du tycker. Själv är jag kär :)

    SvaraRadera