lördag 23 mars 2013

Essie "Snap Happy"

Hallå där!

Jag tänkte att ni skulle få en favorit i repris idag eftersom Snap Happy från Essie är det lack som jag använt som grund till morgondagens Nail Art Sunday-bidrag. Jag vet att det inte alls var länge sedan jag visade Snap Happy senast (det inlägget hittar ni HÄR) men eftersom lacket är så fruktansvärt snyggt så tänkte jag att det kanske är ok :)

 
Förra gången jag använde Snap Happy så var jag tydligen tvungen att ha tre lager för att få det opakt... Jag vet inte hur det gick till för den här gången blev det till 95% opakt redan på ett lager. Längden på naglarna måste verkligen göra skillnad.


Lite kuriosa? När jag sprang förbi min sambo i vardagsrummet med mina nymålade naglar så blev hans reaktion: "Åh, snyggt nagellack!" och det säger han verkligen inte ofta. Bra betyg för Snap Happy även från honom alltså - och finns det något som gör nagellackandet ytterligare lite roligare så är det när min sambo gillar lacket jag valt! Score!


// Sleepy Elin 

7 kommentarer:

  1. Det är ju onekligen en superläcker röd nyans, så inte konstigt att han reagerade! :-) Jag gillar det också! Läckert!

    SvaraRadera
  2. Jättehärlig färg, ja! Perfekt tomatröd, liksom

    SvaraRadera
  3. Jag älskar såna här korall-rödhybrider!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig gillat röda lack eller korallfärgade lack men fick det här av misstag och jag gillar det verkligen.

    SvaraRadera
  5. Superfin! Varifrån köper du Essie? Jag skulle vilja hitta nåt bra ställe där man får Essie med samma pensel som om man köper i butik här (dvs lite bredare och plattare pensel) men när jag köpt från tex nailsupplies får jag en tunnare pensel och jag kommer inte riktigt överens med den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt många av mina Essie på Åhlens och HM (alltid breda borstar) men några har jag beställt från Transdesign, Phoenix Beauty Lounge och Cheapsmells. Dem jag fick från Cheapsmells hade breda borstar och men tyvärr har de inte så många färger.

      Radera
  6. Men hjälp, varför har jag det här lacket ståendes otestat. Galet fint ju!

    SvaraRadera