lördag 16 mars 2013

Gästnaglar

Min vänninna Sanna har precis varit här och fixat sina naglar inför Birka-kryssning hon ska åka på ikväll... Och eftersom hennes favoritfärg är lila så blev det så klart lila naglar även denna gång. (Klicka HÄR för att se den förra manikyren jag gjorde på henne.)


Jag tog inspiration ifrån den HÄR manikyren med Enchanted Forest från NYX Girls ovanpå Hi-Tech från Milani och gjorde en liknande i lila och rosa istället. Lacken jag använde var Rooftop Party från HM ovanpå Hi-Res från Milani.


Jag känner att jag börjar bli ganska van att måla andras naglar nu så det som jag tycker att jag behöver bli bättre på är för- och eftervård med nagelbandspeelingar, oljor, handmassage och handkrämer osv. 

Om ni "leker nagelsalong" med era vänninor vad brukar ni inkludera i manikyrupplevelsen? Jag vill ha tips!
 

// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Sååå snyggt det blev, det låter kul det där med att fixa till andras naglar. Det är tre väninnor som har frågat om jag kan fixa deras naglar. Jag tycker det låter bra det du gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Visst är det roligt att fixa andras naglar? Jag tycker jag får ut massor av kreativitet som jag annars kanske inte orkar ödsla på mig själv tillräckligt ofta... Skäms på mig!

      Radera
  2. Jag brukar fila och olja naglarna och smörja in händerna innan jag målar :) Det är så kul att få pyssla om sina kompisar lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då gör vi nog samma lika fast i lite olika ordning :) Ja, det är faktiskt jättekul att få rå om sina kompisar, speciellt dem som inte brukar fixa sina naglar själva särskilt ofta :)

      Radera
  3. Det låter helt klart kul att få leka med nån annans naglar en stund. Snyggt blev det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det också, och jag tror vi bestämt att hon ska komma tillbaka snart igen. Jippi! :)
      Vad roligt att du gillade manikyren!

      Radera