lördag 2 mars 2013

Mavala "Lemon Cream"

l
Det är ju lördag idag och därför ska ni få kika på Lemon Cream från Mavala. Ett gult krämlack med skimmer i. Det är köpt på REA för 19,50 och jag hade ju aldrig köpt det för fullpris måste jag erkänna. 

Nu är det så att det händer en hel del här i Göteborg för tillfället så jag tänker bara skriva väldigt kort om det här lacket. I hope you understand,



Det krävdes två lager för att få Lemon Cream opakt och det är när man lägger på SV som skimmret kommer fram. Det är jobbigt att applicera och jag vet inte om det är penselns fel eller om det är formulans - eller en blandning av båda. Torktiden är normal.



Färg: 4/5
Applicering/formula: 3/5
 
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5


Vill du hänga med under de sista dagarna av temaveckan? Skriv en kommentar så att vi hittar varandra och så länkar jag här under :)  


NailsForAll visar upp Smoke And Ashes från China Glaze och jag är kär! Det här lacket har varit på min önskelista så länge att jag nästan glömt varför det hamnat där... Det här måste åtgärdas så snart som möjligt!


// Sleepy Elin 

9 kommentarer:

  1. Härlig gul färg! Jag får verkligen vårkänslor :-)

    SvaraRadera
  2. Jag som inte gillar gult tokgillade det här! Men jag hatar Mavalas formula och pensel så det blir tyvärr inget köp,men fint var det :D

    SvaraRadera
  3. Det här gillade jag verkligen! Hade nog till och med kunnat tänka mig att betala fullpris för det! ;)

    SvaraRadera
  4. Gula lack är oftast knepiga, men det här tycker jag var riktigt fint.

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt fint ut, gillar de pastelliga gula bättre än knalliga på naglar, ger inte samma "gulsots" intryck samt att det passar perfekt till påsk sedan :)

    Kul att du gillade lacket, har själv lite svårt för att bära så pass mörka färger men bra fint e de :)

    SvaraRadera
  6. Åh, det här gillade jag verkligen! Det får mig att minnas varför gult var min favoritfärg när jag var liten :) :)

    SvaraRadera
  7. Using such power chord can help build up strength of the finger and dexterity as well
    as one's familiarity with the instrument. Watching yourself play will help you to be more aware of proper posture. If you truly have a burning desire to learn to play guitar, than just fellow these simple steps.

    Also visit my page; how to play the guitar

    SvaraRadera