tisdag 5 mars 2013

Essie "Trophy Wife"

Jag har precis kommit hem så jag tänkte visa er några snabba bilder på Trophy Wife från Essie innan jag fortsätter att krama söner både sambo och katter :)

Denna skönhet har jag haft ett bra tag och har även hunnit använda ett par gånger också. Jag vet inte hur jag ska kategorisera färgen men... blågrön? Turkos? Sjukt snyggt är det på naglarna iaf!

Det krävs två lager för att få det opakt och torktiden är helt normal. Att måla med den är superenkelt för formulan är jättebra och penseln har faktiskt aldrig varit ett problem med just det här lacket.


Kan jag rekommendera er som inte redan har lacket att köpa det? Definitivt! Kommer jag själv att använda det igen trots att jag har MASSOR med otestade lack här hemma? Ja, antagligen. Trophy Wife är en stor favorit i min samling!


Föresten, jag vet att jag inte svarat på era kommentarer medan jag varit i Göteborg och jag ber om ursäkt - men jag ska bättre mig med det nu när jag är hemma igen. Lovar!

Färg: 4/5
Applicering/formula:
 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5  


// Sleepy Elin 

23 kommentarer:

  1. Skönt att resan hem gick bra :)!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, verkligen jättefint lack *gillar*

      Radera
  3. Trophy Wife är verkligen vacker:) Och skönt att höra att du är hemma igen, då hoppas jag att syster din är hemma också och att allt gick bra de sista dagarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den?
      Japp, både jag och syrran kom hem ordentligt.

      Radera
  4. Snyggt! Metalliskt och kanske tealfärgat. (?) Förstår verkligen att du gillar den! Tycker essie är lite dyr men annars hade jag nog köpt den. Kanske ska kika ut vart man kan köpa iaf och se om jag ändrar mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om att Essie-lack kanske är lite dyra men på senare tid har jag verkligen börjat uppskatta dem så nu tycker jag de är värd det :) Och $5-6 på nätet är ju inte så farligt egentligen :)

      Radera
  5. Jag har lite problem med den här typen av finish, men färgen är verkligen jätte vacker. Och sen är det tur att alla är olika :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite tokigt med de här metalliska lacken men just Trophy Wife har jag inga problem med alls - det är för snyggt helt enkelt! :)

      Radera
  6. Vad härligt att du är hemma igen!
    Hoppas allt har gått bra för din syster!
    Vilket underbart lack du visar idag, ser så himla läckert ut! Får nog skriva upp det här på önskelistan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag och syrran lyckades ta oss hem utan större katastrofer ;)
      Ja, Trophy Wife är verkligen underbar så du gör helt rätt som skriver upp det på önskelistan :)

      Radera
  7. Härligt lack. Varit sugen på det ett bra tag men inte varit säker. Nu är jag det ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag kunde påminna dig om lacket skönhet :)

      Radera
  8. Kul att höra att du gillar det så mycket, det här lacket har nämligen stått på min önskelista länge :) Hoppas att ni hade kul på er lackträff i lördags, var så besviken för att jag inte kunde komma ner sen i alla fall :( Får ta en träff någon annan gång. Ska till Sthlm senare i vår, kanske går att få ihop något då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. lacket är helt underbart så det borde stå på önskelistor om det inte redan finns i folks samlingar :)
      Vi hade jätteroligt i lördags! Jag kände det som att jag träffade tvillingsjälar :) Jag hjälper dig gärna dra ihop en träff här i Sthlm när du ska hit. Bara säg till! :)

      Radera
  9. Malin Cervin Kristiansson6 mars 2013 kl. 23:02

    Jag har Trophy Wife med Up Colors- Base över på mig just nu. Riiiiktigt fint :D Ger lacket lite mer djup med flakies:arna från Base :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder flakies alldeles för sällan... Men jag har ett som borde passa Trophy Wife jättebra... varför tänkte jag inte på det? Ännu en anledning att använda Trophy Wife igen, tack! :)

      Radera
  10. Så fint! Jag har velat kring om jag behöver detta, men jag tror att dina bilder just övertygade mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra det! Lägg det i en varukorg direkt! ;)

      Radera
  11. Skönt att både din syster och du är hemma igen!

    Det här lacket står på min önskelista och jag fattar inte varför jag inte köpt det än!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)

      Ja, jag kan inte heller förstå varför du inte köpt det än. Nästa TD-betsällning kanske? :)

      Radera