söndag 24 mars 2013

Tutorial: Lady Bugs

Som jag lovade tidigare idag så skulle jag ge er en tutorial på de små söta nyckelpigorna som var mitt bidrag till Nail Art Sunday idag. Hoppas ni gillar den!


1. Måla naglarna i en passande nyckelpigeröd färg, jag har valt Snap Happy från Essie
2 A. Måla tipparna i svart
2 B. Använd en nail art pensel och gör en smal svart linje mitt på nageln
3. Använd en dotting tool och gör sex prickar på varje nagel
PAUS - vänta tills lacket torkat någorlunda 
4. Använd en dotting tool och gör två vita prickar på varje nagel
PAUS - vänta tills lacket torkat någorlunda 
5. Använd en dotting tool och gör nu pupillerna på dina nyckelpigor. Tänk på var du vill att de ska titta någonstans.
PAUS - vänta tills lacket torkat någorlunda 
6. På med överlack och sen är det klart!


Ge mig gärna feedback på min tutorial så jag vet vad ni tycker. Har jag missat något steg eller inte förklarat tillräckligt bra? Positiv och konstruktiv feedback tas gärna emot då jag funderar på att göra fler tutorials vart de lider...


// Sleepy Elin

9 kommentarer:

  1. Så söta nyckelpigorna blev! Ska absolut försöka mig på att göra detta :)

    SvaraRadera
  2. Tutorialen är lika bra som pigorna är fina!

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra tutorial och se är ju bara sååå söta!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina! Riktigt bra guide!

    SvaraRadera
  5. Så söt! Bra beskrivning!!

    SvaraRadera
  6. Åh så bra och tydlig, jag vill ha tydliga tutorials när jag är newbie på saker!! :D

    SvaraRadera