onsdag 20 mars 2013

Color Club "Glitter Envy"

Då var den dags för en Grön Onsdag hos Vacker & Underbar igen och då tänkte jag dela med mig av ett lack jag bar för ganska länge sedan - nämligen Glitter Envy från Color Club. Det här är ytterligare ett lack ut Starry Temptress-kollektionen som jag blivit så förtjust i och meningen är ju att jag ska visa er alla lacken i kollektionen så småningom för de finns alla här hemma hos mig... Det är bara det att det är så svårt att hinna med eftersom lacksamlingen blir större och större hela tiden och det är mååånga lack som pockar på min uppmärksamhet nu för tiden :)

Glitter Envy är ett supergrönt neonlack fullproppat med glitter - och jag tänker på Granny Smith-äpplen och fyrklöver direkt när jag tittar på bilderna. Jag vet inte varför det är just till dessa två saker mina tankar drar sig men the mind works in mysterious ways som de säger.
 

Eftersom Glitter Envy är en neon så torkar den matt vilket jag inte är sådär jätteförtjust i - så jag slängde på ett lager SV för att få manikyren glansig och fin. På bilderna ser ni resultatet av tre lager men ni kan ocskå så att man kan skymta lite VNL om man verkligen anstränger sig. Kanske ska man ha ett matchande underklädeslack eller så målar man helt sonika ett fjärde lager. Smaken är ju som baken :) Jag har inget att klaga på varken när det gäller formulan eller torktiden.


Slutet gott allting gott..? Ja, jag tycker väl det. En skön grön skulle jag kunna sammanfatta Glitter Envy som. Lite kärlek känner jag allt :)

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5



// Sleepy Elin 

26 kommentarer:

  1. Jaa den är ju sååå snygg! Grönt och glitter är ju bara en superbra kombo! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den en bra kombo!? Jag blir så glad av att titta på bilderna av det här lacket :)

      Radera
  2. Riktigt läckert!
    Precis en sådan färg som behövs för att pigga upp i detta vinterväder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du så rätt i. Det har snöat konstant i 1,5 dygn nu... Jag är så trött på vinter och snö, nu vill jag ha vår!

      Radera
  3. Oj! Jag var inte alls sugen på kollektionen när den kom men nu...måste ha. :) Goa bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad bra att jag kunde hjälpa dig med lite plånboksgymnastik ;)

      Radera
  4. Riktigt härligt grön! Det är helt klart något jag är sugen på att införskaffa! Trots att jag inte är så förtjust i glitter av princip så var det här en must-have!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i just den här kollektionen har iaf jag hittat några nya glitterfavoriter. Starka färger + glitter kan ju inte bli jättefel i mina ögon :)

      Radera
  5. Jättesnyggt! Det här och orherwordly vill jag ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var två exceptionellt bra val tycker jag :)

      Radera
  6. Kul att du har kommit igång med bloggandet igen!
    Jag gillade nog inte det här så mycket. Kanske neon och glitter tillsammans, vet inte riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker om att jag är tillbaka. Jag känner att jag bara sprutar ur mig inlägg för tillfället bara för att det är så roligt att skriva :)
      Ja, det kändes lite udda i början men när man väl vant sig så blir man helt betagen av vissa av lacken i kollektionen.

      Radera
  7. Hur tjusigt som helst ju! Varför har jag inte detta? Det borde finnas i min samling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför har du inte detta lack egentligen? Du kanske inte sett så många snygga swatcher som de senaste veckorna. Tror jag sett Glitter Envy tre eller fyra gånger på bara ett par veckor :)

      Radera
  8. Med tanke på att jag inte är större fan av grönt så måste jag ändå säga, Wow! Kanske något sådant här sim behövs:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då vet jag att Glitter Envy får godkänt om tom du gillar det ;)

      Radera
  9. Men alltså det här borde jag ju skaffa! Helt suveränt kul lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... har du inte redan det här lacket? Men men... det är ju grönt! ;)

      Radera
  10. Haha, ja vad är oddsen att vi valde samma lack idag? Speciellt med tanke på att jag har funderat på att visa det här lacket i flera veckor och så blir det just idag. Komiskt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, de här bilderna har legat i mitt bildarkiv i säkert tre-fyra veckor! :) What are the odds?! :)

      Radera
  11. Coolt!! Väldigt läckert måste jag säga!

    SvaraRadera
  12. Gud vilket fint!!! Vill nog ha... ;)

    SvaraRadera
  13. Åh vilket läckert lack! Det här behöver jag nog.. =)

    SvaraRadera
  14. Vad.... GRÖNT!!
    Jag vet inte vad jag tycker, hahaha, alltså det är snyggt, men huruvida jag själv vill äga det ^^

    SvaraRadera