måndag 18 mars 2013

China Glaze "Liquid Crystal"

Här kommer ett från fler håll efterlängtat inlägg :) Jag tänkte att det var dags för mig att "hoppa upp i sadeln" igen och blogga "på riktigt" och då tänker jag att det passar bra att börja om igen på en måndag. Och vad har vi lärt oss om måndagar - jo de är blå! Blå Måndag har varit hos Mrs Data förut men har nu flyttat till Lindas Nailorama så vill ni ser fler blå lack än det jag bjuder på idag så tycker jag ni ska kolla in hennes länklista!

Vad tänkte jag visa er denna blå Måndag då? Jo, dunderglittriga Liquid Crystal från China Glaze! Basen består av miniglitter i mestadels blått men också i både grönt och lila. Förutom de små glittren så finns det lite större glitter i massor av andra färger också, några färger jag kan urskilja är blått, rosa, grönt, lila, gult och några få orangea. Kort skulle man kunna säga att Liquid Crystal är som en glitterexplosion!


En sak jag tycker är spännande med Liquid Crystal (förutom glitterexplosionen) är formulan. Lacket är otroligt lättapplicerat trots att det är så tjockt att det "fyller ut" penseln. 

En annan sak jag gillar med Liquid Crystal är att jag bara behövde två lager för att få det opakt. Två lager! Det är inte illa pinkat när vi talar om ett glitterlack, det inte. Det äter dock överlack som en riktigt hungrig varg och jag matade naglarna med två tjocka lager men var ändå tvungen att ge dem en extra omgång SV efter att bilderna togs.


Det är en liten sak som gör att Liquid Crystal inte får full pott och det är att jag önskar att det varit mer blått och mindre silvrigt. Antingen genom att haft en aning mörkare blått glitter eller om de på China Glaze kanske har en ännu bättre idé. 

Nu är frågan om min samling behöver fler lack ut Prismatic Chromes-kollektionen eller om det räcker med det här lacket? Tycker ni att det finns några "måste-lack" i kollektionen och i så fall vilka är det?

Färg: 4/5
Applicering/formula: 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 



// Sleepy Elin 

15 kommentarer:

  1. Älskar det här! Jag tycker att Optical illusion är ett måste också. Det ser ut som LS fast med grön bas istället för blå. Så galet snyggt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på Optical Illusion ganska länge och när du säger så här så måste jag ju skaffa den :)

      Radera
  2. Otroligt fint! Jag måste få tummen ur och skaffa hem några av de här lacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen svårt att hinna med att skaffa lack från gamla kollektioner när det kommer ut så många snygga lack i det nya. Svåra övervägningar det där :)

      Radera
  3. Dom här lacken har faktiskt inte lockat mig alls. Tror dom är lite för glittriga för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tror inte de funkar som accentnagel heller? Jag använde Liquid Crystal som accentnagel till min Trophy Wife-manikyr en gång och det blev djävulskt snyggt! :)

      Radera
  4. Himla fint! Jag har det lite grönare, Optical Illusion och funderar också på om man ens behöver flera av dessa :P
    Kanske att jag vill ha det lila också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ja, det finns ju en lila också... Åh, jag måste nog skaffa mig några fler ändå :D

      Radera
  5. Väldigt snyggt, håller med lite, hade varit ännu snyggare om det varit lite mer blått....men vackert ändå, absolut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst hade man önskat sig lite mera färg? En mörk jeansblå med så här mycket glitter tex. DET hade varit något det :)

      Radera
  6. Ooh, jag fick hem hela denna kollektion förra veckan. Jag går och tittar lyckligt på dem varje dag. Tyvärr dog mina naglar stora Depend Gellacks-döden häromveckan, så de är inte i swatch-skick än på ett tag.

    Men jag längtar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm.. ja Depend GelLack verkar funka på vissa och andra inte. Mina naglar gillade det inte heller tyvärr :( Det gick ju inte att få bort utan att skrapa/fila på nagelbädden och på det sättet får man ju inte starka naglar :(

      Radera
  7. Liiite mer blått och jag hade klickat hem direkt!!
    Snyggt absolut men åh, liiite mer blått ;)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar verkligen färgen på Liquid Crystal! Jag har både lila Prism och gröna Optical Illusion från samma kollektion och är väldigt förtjust i båda men Prism är nog favoriten. Använder det ofta som accentnagel och har använt det som funky french tippar med.

    http://blogg.fialand.com/2012/12/23/china-glaze-prism/
    http://blogg.fialand.com/2013/01/30/isadora-metal-mauve-china-glaze-prism-funky-french/
    http://blogg.fialand.com/2012/12/29/china-glaze-optical-illusion-nytt-forsok/

    SvaraRadera
  9. Det är fint och verkligen glittrigt. Jag äger inget lack ur den här kollektionen, men borde verkligen skaffa några. :)

    SvaraRadera