måndag 18 mars 2013

EOTD

Jag har inte visat en Eye Of The Day på evigheters evighet så jag tänkte att jag skulle visa er dagens kreation. Jag ska på ett jobbmöte imorgon eftermiddag och tänkte att det vore bra att testa mina nya produkter från Bare Minerals en gång innan jag ska göra min viktiga sminkning. Jag köpte Bare Minerals Startkit från bangerhead för en del av det presentkort jag vann där med min recension av Cutrin Bio + Active Shampoo

Det jag tyckte så här på rak arm är att jag verkligen gillar deras mineralsmink men att jag nog skulle vilja ha en concealer och kanske en annan borste som gör att jag får lite mer täckning då mina väldigt röda kinder fortfarande lyser igenom lite väl mycket. Jag är också sugen på en blusher... 

Anledningen till att ni inte får nån hel ansiktsbild är för att alla blev så fruktansvärt dåliga. Jag ser typ knäpp ut på 80% och de resterande 20% är inte i fokus. Ni får hålla till godo helt enkelt :)


Jag har använt:
 

Ansikte:
Bare Minerals SPF 15 Foundation Light W15

Bare Minerals Original Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
Loréal Blush True Rose

Öga:
MUS MS Muffin
MUS ED Sky Blue

MUS ED Splash
MUS ED Mercury 
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown eyebrow pencil



// Sleepy Elin 


Ps. Om ni vill komma med förslag på vad jag ska ha på naglarna imorgon för att imponera på min nya chef så är jag idel öra. Jag vill ja ha något spännande men ändå inte allt för utstickande.... Ds. 

15 kommentarer:

  1. Fint öga :)
    Vad är det för jobb du har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja du, jag vet inte :) Jag har fått ett litet extrajobb via en väninna och jag ska träffa chefen imorgon och få veta lite mer exakt vad jag ska göra och så. Men på det stora hela så ska jag ringa företagets avtalskunder och boka in möten. Typ :)

      Radera
    2. Men då kan du ju ha nästan vilken manikyr som helst!

      Radera
  2. Vad vackert, väldigt fin makeup som passar dina fina ögon.
    Jag tror också att du kan ha nästan vilken färg som helst, eftersom du kommer sitta i tfn...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min syster var här och valde lack åt mig. Holografiskt ska det bli minsann :)

      Radera
  3. Vilka ögon du har Elin!! Galet fin färg! och riktigt fin sminkning med :) Lycka till imorgon, du kommer ta dem med storm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket - och tack så mycket!
      Och det hoppas jag att jag gör :)

      Radera
  4. Vilken vacker ögonfärg du har! Helt galet.

    SvaraRadera
  5. Så snyggt!! Det matchar ju jättebra till dina fina ögon.
    Jag önskar jag var lite modigare med ögonskugga, men varje gång jag provar något med lite mer färg så ser det bara hemskt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag tror inte alls att det ser hemskt ut, bara ovant. Förra sommaren så hade jag precis börjat läsa Linda Hallbergs blogg och fick för mig att experimentera. Det slutade med gult och orange och grönt och blått... Det var väldigt ovant kan jag säga! ;)

      Radera
  6. Mycket fin och mjuk smikning:)

    Åh vad spännande med ett nytt jobb, lycka till:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja, det ska bli roligt att göra något på dagarna en tid framöver. Få se hur många timmar det blir... med lite tur kanske det här jobbet resulterar i en ny laptop! *önskedröm*

      Radera