lördag 23 mars 2013

NYX Advanced Salon Formula "Be Jeweled"

Idag tänkte jag att jag skulle visa er ett lack från ett märke som man inte ser på bloggar särskilt ofta, nämligen Be Jeweled från NYX Advanced Salon Formula. Jag har ju visat er Dark Glitter förut men fler lack har det av någon anledning inte hunnit bli trots att jag äger åtta stycken NYX AFS-lack och har gjort det ett bra tag. Jag ska bättra mig med märkesspridningen framöver, jag lovar!

Be Jeweled är en turkost glitterlack som har en skir turkos bas och är helt fullpackad med de minsta gröna miniglitter man kan hitta. Det är nästan så att jag skulle vilja säga att det är ett skimmerlack vi pratar om... Färgen lämnar mig lite oberörd dock, den känns inte så där jättespeciell och jag kände inte riktigt att jag trivdes i lacket. På någon som gillar turkost så tror jag dock att det skulle bli jättesnyggt.


Jag såg nu att det syns lite VNL på bilderna men det var inget som jag såg  när jag målade och alltså inget som jag stördes av. Formulan är ganska jobbig, lite kladdig känns det som och det krävs lite extra koncentration att få lacket snyggt på naglarna så man slipper städa. Första lagret blir ganska strimmigt men det jämnar ut sig på lager två. Det tredje lagret målade jag för att bli kvitt all (synlig) VNL och sen var det dags för SV för att få en jämn yta och massor med glans.


Nej, Be Jeweled var ingen hit hos mig och jag kommer nog inte vilja lacka med det igen vilket betyder att jag nog ska ta mig en ordentlig funderare på om jag inte borde lägga upp lacket till byte på Facebook... Det kan ju finnas lack där ute som jag hellre skulle vilja ha och använda - och varför inte ge mig själv en chans att byta till mig dem?

Färg: 3/5 
Applicering/formula: 3/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5 


// Sleepy Elin

3 kommentarer:

  1. Jaa, älskar man turkost så :D och det gör jag. Vackert lack!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är en underbar turkos färg! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh wow!!! Själv älskar jag turkos och tycker att det här lacket var alldeles otroligt jättefantastiskt och mer där till, ett riktigt, riktigt drömack.

    SvaraRadera