tisdag 26 mars 2013

EOTD - Bronze

Idag var jag tvungen att sminka mig lite hastigt så där eftersom jag skulle iväg och träffa min syster men inte orkade gå upp i tid... Så det fick bli lite brunbronzigt eftersom det aldrig kan gå fel :)


Jag var supernoga med att plocka med mig allt jag använde till "fotostudion" så att ni skulle få en bild på allt. Egentligen tycker jag att det är lite för många olika produkter för att vara en enkel sminkning och det finns ju några saker som man skulle kunna skippa för att spara tid. Som tex bronzern (och bara använda All-Over-Face Color), brynpennan (Eyebrow Shaping Wax har ju lite färg i sig) och Eyebrow Liftern (man kan använda den ljusaste nyansen i paletten).


Jag måste också passa på att påpeka att jag verkligen bara hobbysminkar mig och egentligen inte vet någonting om hur man gör den snyggaste skuggningen och vilken eyeliner som är bäst, faktum är att jag inte för mitt liv kan använda en eyeliner utan mycket hellre använder kajal i olika färger. Bara så att vi är överens :)


Jag har använt:

Ansikte:    
Bare Minerals Prime Time 
Loréal Paris Touche Magique Concealer
 
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
The Body Shop Baked-To-Last Bronzer Warm Glow 

Loréal Blush True Rose

Öga:
MUS Eyeprimer Clear
 
Loréal Paris Color Rich Palett "E3 Infinment Bronze"
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown eyebrow pencil
 
LUMENE Eyebrow Shaping Wax  
IsaDora Eyebrow Lifter 

Läppar:
Dior 314 Beige Angélique


// Sleepy Elin 

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Och dina ögon, såå fina!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Älskar valet av färg på skuggor till din fina ögonfärg :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen vackert!! Jag som tyckte att jag lägger ner tid på min vardagssminkning får tänka om, den består av en fjärdedel så många prylar som din sminkning här. :-)

    SvaraRadera