tisdag 15 januari 2013

OPI "Planks A Lot"

Som lila små karameller...
Här kommer ett inlägg som egentligen skulle ha legat före lördagens layering-inlägg men eftersom en lat utomjording tog över min kropp ett par dagar så blev det inte så :) Eller så kan det ha berott på det matkoma jag var i under hela mitt Sandviken-besök. Mamma och pappa lagar för god mat helt enkelt och när jag kom hem i fredags så behövde jag tid att återhämta mig :)

Hur som haver, idag så blir det alltså lite OPI i form av urtjusiga Planks A Lot. Ett mellanlila krämlack men en touch av dimmighet i sig... Jag vet inte om jag kan beskriva färgen bättre - skitsnyggt är det iaf! Så snyggt att jag faktiskt burit lacket tre gånger vilket jag inte gjort med så många lack. Kan iofs bero på att det här är ett av "ur-nagellacken" i min samling och i början hade jag inte så många att välja på :)


På bilderna så ser ni tre lager av Planks A Lot med ett lager SV ovanpå. Lacket kändes lite skirt vilket gjorde att det där tredje lagret behövdes för att få det helt opakt. Det här är dock den andra flaskan med Planks A Lot som jag testar och formulan i den första flaskan kändes inte alls lika skir. Har verkligen för mig att det räckte med två lager då.

Även om lacket kändes lite skirt så var det dock inga problem med appliceringen för jag behövde faktiskt inte städa alls efteråt. Och som ni ser på bilderna blev det riktigt jämnt och fint kring nagelbanden som annars är problemstället för mig. 


Jag kan ju lugnt säga att jag kommer använda Planks A Lot igen, det är en sån härlig färg som passar till nästan alla tilfällen. Känner du för lila så är PAL tillräckligt lila, känner du för ett mellan-lack ja då passar PAL in där också. Känner du för något vårigt - välj PAL eller kanske grunden till en nail art? Vilket lack det här är egentligen!

Färg: 5/5
Applicering/formula: 4/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 



// Sleepy Elin

10 kommentarer:

  1. Väldigt härlig färg! Och dina naglar är verkligen snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! Nu blir jag jätteglad :)

      Radera
  2. Jag har oxå denna skönhet. Jag älskar den oxå. :-) Så läcker färg.

    SvaraRadera
  3. Gillar det här väldigt mycket. Dessutom trevligt lack att använda till diverse nailart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan se en del nail art i dess framtid :D Våriga blommor och snygga gradients... *love*

      Radera
  4. Åh, precis som om jag behövde ännu ett lack på min wishlist ;) Men nog hamnade det här där med. Ursnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, DET var ju inte meningen, förlåt! ;)

      Radera
  5. Väldigt härlig lila färg! :-)

    SvaraRadera