onsdag 23 januari 2013

Nattfotografering

Medan jag jobbar på dagens bidrag till Grön Onsdag så ska ni får se vad jag höll på med igår kväll... nämligen fotograferade rymden! 

Sambon har läst en massa om nattfotografering och ville så klart testa så vi gav oss iväg på en kort promenad till ett lite mörkare hörn av Sthlm och monterade upp kameran på stativet. Det var riktigt kallt ute så vi kunde inte hålla på så länge så ni får se kvällens bästa bild:

Denna bild tog vi med vår vanliga lilla kamera

Samma bild men ni kan klicka på den och få en ännu
större bild

Nån som blev sugen på att testa lite nattfotografering själv? :)


// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Väldigt coolt! Något sånt kanske man skulle göra på naglarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag funderade på det... Men jag tycker nog det är snyggare på himlen :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det var det. Och nästa gång får det gärna vara varmare än -16 för då tror jag det kommer kännas ännu vackrare ;)

      Radera
  3. Åååh! Orion! Min absoluta älsklingsstjärnbild med så mycket symbolik för mig och som jag inte sett på länge (bor inte på nått bra ställe för det just nu).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade vårt lilla experiment :)

      Radera
  4. Jättefint foto. Vi har ett stjärnteleskop som vi tittar på natthimlen med. :)

    SvaraRadera