fredag 18 januari 2013

Color Club "Harp On It"

Regnbågar, vackra regnbågar!
Bättre sent än aldrig, eller hur? Ibland har jag en sån där dag då ett enda litet blogginlägg kan ta flera timmar att göra bara för att jag sitter och funderar på annat och det här är just ett sådant inlägg. Det liksom vill sig inte. Photoshop ville först inte samarbeta och sen så är det ju inte så roligt att redigera bilder som man inte är 100% nöjd med heller. Hallå inflammerat nagelband! :(

Nåja, här är dagens holofredaginlägg till slut, Harp On It från Color Club. Skimmerskuggan har hållt på med det här så länge nu och jag undrar hur många individuella bloggare som varit med under den tiden. Många är ju med varje vecka men det finns säkert också många som bara är dem om de ändå ska visa ett hololack just den fredagen. Det är bland annat dessa funderingar som gör att det ibland tar evigheter för mig att skriva :) Ja, när jag inte funderar på vilket nagellack jag ska visa imorgon eller om jag ska fila ner min trasiga tumnagel så jag slipper hålla på med nagellim. Ja, ni förstår...

Men jösses vad jag ordbajsar. Det är ju Harp On It vi ska titta på och prata om! Det här är det fjärde lacket ur Color Clubs Halo Hues kollaktion som jag visar här på Sleepy Elin och som kom i "andra omgången". Dvs, det var inte ett av måste-lacken ur serien för mig. Men jag måste erkänna att jag är positivt överraskad! Jag har hela tiden tänkt att silvriga holos känns för enkelt på något vis och därför känns de också tråkiga - men så är inte fallet inser jag nu. Silverholo funkar jättebra och det är skitsnyggt!


Dessa två bilder är tagna inuti ljustält med dagljuslampor utanför

Jag använde min kära Aqua base från Nfu Oh som bas och la sedan tre lager med Harp On It och sist ett lager SV. Jag hade klarat mig med två lager för det blir opakt redan då men jag fick för mig att det skulle bli ett bättre djup med ett tredje lager och det tycker jag att jag fick också. 

Formulan var precis lika bra som de andra lacken ur Halo Hues, dvs gled på lätt som en plätt utan några som helst tendenser till holosjuka. Snälla Color Club, kan ni inte göra fler hololack med denna fantastisk formula? Jag vill ha fler olika färger, mer pigment i dem och sist men inte minst fler holosar!

Inuti ljustält med dagljuslampor utanför
Inuti ljustält med blixt
Utan ljustält med dagljuslampor

Ja, även om Harp On It var ett lack jag köpte mest för att testa det så är det absolut ett lack som kommer få fortsätta bo hos mig. För jag vill använda det massor med fler gånger och jag har redan en del idéer på olika nail arts. Faktum är att jag inte bar Harp On It så här utan lekte lite med det direkt :) Ni får se hur det blev senare ikväll eller imorgon beroende hur lat jag är, haha!

Färg: 5/5
Applicering/formula: 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 5/5  


// Sleepy Elin

11 kommentarer:

  1. Sååå himla snyggt!! Fina regnbågar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Word! :)
      Har du nån av Color Clubs holos?

      Radera
  2. Kolla här Elin:
    http://enamelgirl.blogspot.se/2013/01/color-club-halo-hues-2013.html

    Ibland blir man bönhörd med detsamma :-)

    trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj!!! Nu blir jag fattig! Jag vill ha!!!
      Tack för länken, du gjorde verkligen min dag! :)

      Radera
  3. Regnbågarna är helt fantastiska, men jag har ju tidigare klagat på hela den här kollektionen att färgerna är lite för mesiga. Nu har det ju blivit ändring på det och jag är lycklig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag höll på att ramla baklänges för min önskan gick i uppfyllelse på typ en timme! :) Jag har ju tom lyckats klicka hem de nya holosarna i ren eufori :)

      Radera
    2. Magda, jag beställde dem på eBay av en användare som heter Beautyzone2007 :)

      Radera
  4. Jag gillar silverholo, gillar känslan av att det är spegelblankt på naglarna. En effekt som nästan bara kommer fram med silverholo.

    Men jisses, den nya kollektionen ser ju ljuvlig ut!
    Hoppas att du kommer att få hem dina flaskor då för CC ska ju tydligen inte ha släppt dem ännu utan bara gjort reklam för dem. Kolla in tråden på deras FB-sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, silverholo överraskade mig!

      Ja, de nya CC Halo Hues lacken ser riktigt fina ut. Jag köpte dem från Beautyzone på eBay och jag har svårt att tänka mig att de skulle riskera sitt rykte för promoflaskor eller fakes. Så jag håller tummarna och hoppas att det blivit misskomunikation någonstans i leden hos CC :)

      Radera
    2. Håller alla tummar jag har!

      Radera