onsdag 24 april 2013

Om jag vore ett nagellack...

När jag hade min senaste giveaway så frågade jag er vilket nagellack ni/er personlighet skulle vara och jag tyckte det var riktigt roligt att lära känna mina läsare bättre samtidigt som jag fick googla en del nagellack som jag inte visste vilka de var. Så nu tänker jag att jag skulle publicera några av mina läsares personligheter och sist men inte minst svara på fråga själv. Det blir en hel del text idag alltså men jag hoppas det är ok :)


Några av mina läsares nagellackspersonligheter:

"Om jag/min personlighet var ett lack skulle jag nog säga Dollish Polish Bazinga! Lite galet, roligt och med fina former =) Det är jag det!"

"Om jag vore ett nagellack skulle jag vara OPI What's with the Cattitude. Färgen är en riktigt snygg himmelsblå, men bäst av allt är att namnet passar utmärkt för en crazy cat lady som mig - mjauuuu!!!"

BAZINGA!
"Jag vill ju tro att jag är ett klassiskt vackert lack men sanningen är nog snarare Bazinga! från Dollish Polish. Spretig, högljudd, odiskret, rätt svår att förstå sig på men ändå alldeles underbar. :D"

"Jösses, vad svårt! Om min personlighet var ett nagellack så tror jag att jag skulle vara ett sådant där lack som ändrar färg efter kyla och värme. När du först träffar mig så kan jag verka färglös och blyg för att sedan när du lär känna mig upptäcka att jag är sprudlande neonfärgad med en massa livsenergi och värme."

"Om jag/min personlighet vore ett nagellack så skulle jag nog vara China Glaze Agro, dels för att jag har grön som favoritfärg, men sen också för att jag får höra att jag har en varm personlighet och den gröna Agro känns varm och inbjudande, jag har även lite grönt i mina ögon så jag känner mig lite ett med CG Agro."

"Jag är väldigt öppen och positiv som person  men ganska tystlåten. Har jag inget viktigt att säga säger jag helst inget alls. Jag har dessutom svårt att lita på människor och kan anses ganska kall och svår på grund av att jag ofta är tyst. De som känner mig väl vet dock att jag kan pladdra på i timmar.
Jag skulle nog vara Deborah Lippmann Cleopatra in New York. Det är inte mitt favoritlack men det har en svart bas, som skulle stå för det där tysta och att jag har svårt att lite på människor, och guld glitter, som skulle stå för det öppna och positiva."


"Color Clubs Revvvolution. Lite mörk, lite "kantig". Men är man snäll mot den (ger den ljuuuus) så visar den alla sina sidor :)"

"Om min personlighet eller jag skulle vara ett nagellack skulle jag nog vara ett rosa färgstarkt neonlack. Jag är en person som gärna står i rampljuset och jag syns och hörs rätt mycket, rosa är min favorit färg varav färgvalet."  


OPI Nail Envy och IsaDora Second Nail
Det där var alltså åtta stycken av mina läsare, plockade helat random ur min GIVEAWAY-mapp i mailen. Jag skulle självklart kunna lägga upp fler men det är mycket text redan som det är... 

Om jag själv vore ett nagellack så skulle jag med 98% säkerhet vara ett närande baslack, så som IsaDora Second Nail, OPI Nail Envy eller Essie Grow Stronger. Jag är nämligen en sådan person som tar hand om andra. Det spelar ingen roll om det är min pojkvän, min syster eller en internetkompis som behöver en axel att gråta mot, ett lyssnande öra eller en peppande röst - jag finns alltid där. 

Nu är det inte så att jag är en person som inte syns bara för att dessa närande lack är det, och om det funnits ett som var färgglatt och med lite lekfullt glitter i så hade det varit helt spot on. För jag är en sprallig, utåtriktad tjej som tycker det är roligt att leva och testa nya saker. Den här bloggen tex, den hade aldrig funnits om jag inte vågat testa nya saker, och jag är så otroligt glad för att jag vågade börja blogga trots att jag inte hade något annat än mina newbiekunskaper i början.


// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Åh vilket roligt inlägg att läsa! Det går ju inte att låta bli att fundera på om man kan lista ut personen bakom lacket.

    Tycker din beskrivning av dig själv som ett närande baslack med glitter låter väldigt trevlig också.

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt roligt att läsa, och jag är ju med!! ;-)
    Och vet du, det stämmer verkligen in det du skriver om dig att du är ett närande baslack. Du är verkligen en som tar hand om andra och är en axel att gråta ut mot. Du är en underbar vän Elin och jag är så glad att jag lärt känna dig genom lackintresset! Du är en guldklimp! ♥

    SvaraRadera
  3. Det här var superkul att läsa! Jag tror att du skulle vara ett alldeles förträffligt baslack :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin liknelse, ett närande baslack :) Och vilka kreativa nagellackspersonligheter! Det var en himla bra fråga från dig.

    SvaraRadera
  5. Ditt svar stämmer så väl! För vem om inte Elin såg till att jag tog mig till hotellet med mina värkande fötter!tack gumman!! Kram

    SvaraRadera
  6. Men då, ett sånt härligt inlägg. Sprudlande av kärlek och glädje. Blev så glad nu när jag läste det. :)

    SvaraRadera