fredag 19 april 2013

Nfu Oh "63"

Veckodagen är fredag och det är dagen när alla nagellacksbloggar (och några sminkbloggar) letar fram sina allra glammigaste nagellack eftersom Skimmerskuggan bjuder på Holofredag! Själv bjuder jag på den rosa och mycket söta nr 63 från Nfu Oh. (Snälla, snälla Nfu Oh-folket, kan ni inte hitta på namn till era lack?) Bilderna togs för ganska länge sedan men har fått vänta på sin tur eftersom det har kommit ett gäng China Glaze-holosar emellan. Och när det nu har varit dåligt väder (dvs ingen sol att fota holo-lack i) den senaste veckan så har jag inte burit något av de holo-lacken så det får bli bilder ur arkivet istället :)

Många av mina läsare vet redan att jag inte är särskilt förtjust i Nfu Oh's holosar alls eftersom jag inte får till appliceringen ordentligt. Nfu Ohs holo-lack brottas nämligen med en hel del holosjuka och jag hade en hel del problem med nr 63 tyvärr. För att få så tydliga regnbågar som möjligt ska man helst använda ett Aqua Fixe eller en Aqua Base som baslack och trots att jag gjorde det (jag använder Aqua Base från Nfu Oh) och lät det torka i lite mer än 30 min så rynkade sig lacket på tummen när jag applicerade det. Suck, säger jag bara. 


Regnbågarna bli jättesnygga dock, som ni kan se på bilderna, men jag tycker absolut inte det är värt allt bekymmer jag haft. Nu vet jag att många andra inte har några bekymmer alls med sina Nfu Oh-holosar så jag gissar att det bara är vi som inte är överens helt enkelt.

Två lager av nr 63 var det som behövdes för att få lacket opakt och så smackade jag på SV efter det som vanligt. Förutom rynkiga tumnaglar så gick appliceringen som en dans, inga kala fläckar eller annat tjafs. Men det spelar egentligen ingen roll för jag har ändå bestämt att jag ska byta bort lacket, det har funnits till byte i Facebook-gruppen Lacka - Byt ett tag nu.


Jag avundas dem som kommer överens med sina Nfu Oh-holos för de är verkligen hur vackra som helst i färgen och regnbågarna är supersnygga. Men jag vill känna att jag gillar mina lack och att jag skulle vilja bära dem igen och så är inte fallet med nr 63. För jag skulle hellre gå ut med nakennaglar än att visa upp en rynkig manikyr tyvärr... Om någon skulle vilja ge ett hem till min flaska så är det bara att hojta till så kanske vi kan få till ett byte :)

Färg: 3/5 
Applicering/formula: 2/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5 


// Sleepy Elin 

7 kommentarer:

  1. Synd att du haft sånt krångel med appliceringen för det ser verkligen vackert ut. :)

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att lacken från Nfu Oh krånglar för dig.
    Det är ett underbart vackert lack annars. Sååå fina regnbågar! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hade problem med att det rynkade sig när jag målade med det blå senast (minns så klart inte numret) men det slätade ut sig när det fått torka ordentligt. Hade också aqua Base under :)

    SvaraRadera
  4. Det är så trist att du blir rynkig.. :P
    För mig har det gått lite bättre.
    Det är ju åtminstone ingen superunik färg direkt, t ex. Layla-Retro Pink eller något av Color Club halosarna är nog minst lika fina? :)

    SvaraRadera
  5. Jättesynd att det är så mycket problem med lacket,för det är ju så vackert :-D

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att ni inte kommer överens.. Jag brukar få det att funkar med aqua base och tjocka lager.

    SvaraRadera
  7. Synd att du inte kommer överens med formulan för det är väldigt vackra lack. Första gångerna jag använde mina var det utan Aqua Base och det var såklart katastrof, men på MUS Aqua Fix funkar de bra på mig. Men vad man har för nagel etc spelar ju stor roll...

    SvaraRadera