torsdag 31 oktober 2013

EOTD - Victory!


Jag brukar verkligen inte visa så här mycket av mitt ansikte på mina sminkbilder men eftersom jag för en gångs skull fick till både färgerna, skärpan och mina egna anletsdrag så får ni en närbild på min näsa idag också ;) Näe, skämt åsido, jag tycker verkligen bilden blev jättebra och sminkningen to die for. Som jag sa igår, den lila skuggan i Original-paletten från Sleek är verkligen hur vacker som helst!


Nu när jag har suttit och tittat på mig själv massor i och med att jag visat en massa sminkningar så får jag en känsla av att jag kan uppfattas som fåfäng eller som att jag själv tycker att jag är världens duktigaste på att sminka mig. Så är det inte, jag lovar. Jag är verkligen inte fåfäng och jag tycker inte att jag gör världens snyggaste sminkningar. Jag tycker dock det är sjukt roligt att jobba med ögonskuggor och eftersom det är "En blogg om nagellack, smink och annat viktigt!" så passar jag på att visa upp ännu en passion jag har.


Jag har använt:  

Ansikte:
Bare Minerals Prime Time
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Mineral Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
MUS Blush Must Have 


Bild lånad från Humble Honesty
Öga:
MUS Eyeprimer Clear
Sleek Original Palette
MUS MS Muffin
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil
LUMENE Eyebrow Shaping Wax


Läppar:
MUS Lipstick Stage (sheer)


// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du comes off as fåfäng alls. Och du är ju så duktig med ögonskuggor :)
    Och jag tycker inte din näsa ser konstig ut på bild, du är vacker

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt!
    Och åååååh sluta ursäkta dig och stå för den du är !

    SvaraRadera
  3. Du gör helt rätt i att visa lite mer för detta är sååå snyggt!!
    Sträck på dej du ÄR superbra på det du gör <3

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina färger! Är lite avundsjuk på den paletten nu så här under mitt köpstopp. Va stolt, du är vacker! :)

    SvaraRadera
  5. Jag uppfattar dej inte som fåfäng, gillar dina sminkningar och det är bara kul att se så man får lite tips å ideer åxå. Super snyggt!

    SvaraRadera