tisdag 15 oktober 2013

Essie "Cascade Cool" (United in Pink)

Det är dag två av United In Pink och jag tänker bjuda på Cascade Cool från Essie idag. Ni vet hur man ibland inte alls blir nöjd med sina bilder och hoppas att man slipper visa dem - de här bilderna känner jag totalt tvärt om för! Nyansen på Cascade Cool blev underbar och precis rätt och naglarna ser ut att vara gjorda i glas för de är så blanka. Jag älskar de här bilderna - och lacket!

Jag kan inte förstå hur jag kunnat missa att visa er Cascade Cool förut, jag har helt tydligt testat det förut för flaskan vara inte full men av någon anledning så har jag aldrig fotat det. Kanske är det så gammalt att jag testade det innan bloggen fanns..? Ja, jag vet inte. Men nu får lacket äntligen visa upp sig i alla fall och det är med all rätt, det här lacket ska inte stå bortglömt i något hörn utan användas om och om igen. Så vackert tycker jag att det är!


Det ni ser på bilderna är två lager av Cascade Cool med ett lager Seche Vite ovanpå. Formulan var underbar och jag behövde inte städa något alls vilket alltid är ett + i min bok. Från att i början av min "nagellackskarriär" avsky Essies breda pensel så tycker jag nu att den är väldigt behändig. Den passar mina naglar perfekt och jag gillar att den är lite rundad vilket gör att man kommer närmare nagelbanden utan att faktiskt måla i dem. 


Jag måste erkänna att jag diggar den här InLinkz-grejen i slutet av inläggen där alla andras blogginlägg samlas, så himla smart! Och jag hoppas att alla ni som är med på United In Pink också ser till att prata med Helena som driver Lacky Corner så att ni får tillgång till koden som behövs, den är hur enkel som helst att lägga in!

Färg: 5/5
Applicering/formula: 5/5
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5
Inköpsställe: Åhléns


// Sleepy Elin


16 kommentarer:

  1. Men oh vilken fin färg! :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du är nöjd med bilderna. Lacket ser så härligt ut. Jag diggar också de fina kollagen men det funkar inte i WP. Buhuu. WP ska då alltid krångla med sånt här.

    SvaraRadera
  3. Bilderna ser jättefina ut, men det där tror jag inte att jag kommer att skaffa. Lite för gulligt för mig :)

    SvaraRadera
  4. Underbart lack! Gillar också Essies pensel :)

    SvaraRadera
  5. Väldigt tjejigt detta lack, fint:)

    SvaraRadera
  6. Ungefär lika snutterosa som det Essie-lacket jag bär idag;)

    SvaraRadera
  7. Jättefint, och jättefina bilder! Nu blir jag sugen på att kasta mig iväg direkt och köpa det, men jag vet ju hur det är med mig och rosa ... Egentligen. :-D

    SvaraRadera
  8. Helt underbara bilder och lacket är sååå snyggt! :-)

    SvaraRadera
  9. Cascade Cool är jättefin! Färgen får mig alltid att tänka på glass. :-)

    SvaraRadera
  10. Väldigt fint lack :) Men jag lär inte köpa det.. Men jag har å andra sidan svårt för rosa ;)

    SvaraRadera
  11. Fint! Jag gillar faktiskt Essies bredare pensel till deras krämlack, blir inte så strimmigt tycker jag.

    SvaraRadera
  12. Förstår varför du är nöjd med bilderna, riktigt snyggt är det. Gillar inte blektas men detta skulle jag faktiskt kunna ha på klorna. ;-)
    Jag håller med dig om länkarna/kollagen. Kanske ngt att införa till temadagarna..? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore faktiskt något för de andra temadagarna. Men å andra sidan så vet jag inte hur jobbigt att är att administrera så jag ska inte säga för mycket. Men en bra idé är det!
      (Och blekrosa behöver inte alltid vara lacket men väljer, men ibland är det bara så fint och väldigt passande.)

      Radera
  13. *blekrosa (jäkla autocorrect!)

    SvaraRadera
  14. Jag gillart! Och jag älskar Amys förslag om att ordna såna här inlinkzgrejer till temadagarna!

    SvaraRadera