torsdag 24 oktober 2013

Different Dimension "Wee Bit Irish" (United In Green)

Det är den fjärde dagen av United In Green som Karin som driver Vacker & Underbar är värdinna för men det är "bara" min tredje gröna manikyr... Jag har haft en OTROLIGT händelserik vecka so far och bloggen har prioriterats efter allt annat. Jag ska berätta vad som händer i mitt liv strax men jag vill att allt faller på plats först. Några av er som känner mig vet en del men det är inte mer än rätt att alla mina läsare får veta varför jag är så disträ trots att jag lovat att inte vara det. 

Disträ eller inte, nu skickar vi allt fokus på dagens snygging, Wee Bit Irish från Different Dimension. Jag köpte lacket i juli när Different Dimension hade en 4th of July-REA i sin etsy-butik men jag har inte använt det själv för än här om dagen. Det är ju den där grejen med att få bort glitterlack... Men jag slog mig själv på fingrarna både en och två gånger när jag äntligen fick tummen ur och testade den här underbara kreationen. Alltså WOW!!! Bilderna gör inte lacket rättvisa för fem öre för manikyren var 1000 ggr snyggare i verkligheten. 


Wee Bit Irish är ett glitterlack i klar bas där glittren går i grönt och guld i olika storlekar och former. Det är väldigt lättapplicerat och jag tyckte inte jag behövde "dutta" särskilt mycket för att få det snyggt fördelat över nageln. För den här manikyren har jag ett lager ovanpå Agro från China Glaze som jag visade i förrgår och sen ett lager Glitter Food och ett lager Seche Vite. Jag vet inte om man egentligen behöver Glitter Food, men jag tyckte det var lika bra.


Jag vet faktiskt inte om man fortfarande kan få tag idet här lacket i etsy-shopen men jag tycker absolut att ni ska klicka hem det om ni får chansen. Det är ett lack som man kan använda ovanpå många olika färger för att få många olika manikyrer och jag tycker det är sååå värt pengarna. Stort ÄLSK på Wee Bit Irish helt enkelt!

Färg: 5/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5
Inköpsställe: Different Dimension på etsy


// Sleepy Elin


4 kommentarer: