söndag 20 oktober 2013

Nail Art Sunday: United in Pink

Idag är sista dagen av United In Pink, en hel vecka med bara rosa manikyrer är därför över om ett par timmar. Men innan dess så ska vi självklart fira av veckan men ett hejdundrande brak i form av Nail Art Sunday hos LeLack! Veckans tema är just Rosa Bandet och jag har faktiskt varit nyfiken på vad alla ska hitta på i flera dagar nu så jag ska verkligen ta mig all tid jag behöver ikväll för att klicka runt bland alla Rosa Bandet-kreationer. För jag hoppas det blir många! 

Min egen inspiration startade med en accentnagel och växte därifrån. Först tänkte jag ta den "enkla vägen" och göra mitt rosa band i rhinestones så som jag gjorde i måndags i min Love Thy Pink-manikyr men efter en liten överläggning med mig själv så bestämde jag mig för att testa att faktiskt måla Rosa bandet istället. Jag kan inte rita/måla för fem öre men ibland behöver man ju en utmaning :) Resultatet blev mycket snyggare än jag trodde att det skulle bli och jag är jättenöjd.


Men resten av manikyren då? Att något skulle vara rosa kändes ju självklart men rosa hur? En rosa skittelette? Eller en rosa gradient kanske..? Och så blev det en rosa gradient-dotticure av det hela efter lite googlande på hur man får till ett snyggt mönster. 

De rosa lacken som användes var Chich From Ears To Tail, If You Moust You Moust och Don't Know... Beets Me!, alla från OPI.
 

Avslutningsvis vill jag bara tillägga att alla donationer till Cancerfonden är värda att ge, alla kan vi kanske inte ge mycket men vi kan alla ge något. Jag har inte många extra slantar i år men självklart ska jag ha det senaste Rosa Bandet på min jacka. Jag köper mustascher till min sambo också, självklart. Många bäckar små som det heter :)


// Sleepy Elin





12 kommentarer:

  1. Väldigt fint. Man kan inte få nog av prickar. :) Jag har inte gjort dagens nail art än men ska nog sätta mig snart och försöka få till något. :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt tjusigt:) Gradientprickarna smälter nästan ihop med varandra, precis som de ska göra.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! Gillar verkligen prickgradienten, den blev helt perfekt

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag har varit sugen på en prickgradient länge nu och detta gör mig ju inte mindre sugen. Håller även med det du skriver om "många bäckar små", vi är många som kanske inte har råd att just nu skänka så mycket men lite lite kan man ju ge, det är bättre än inget. :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint! Älskar prickgradienten! Skulle också vilja testa det men det verkar så svårt att få det snyggt...

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev med en prickgradient! :D verkligen jätte snyggt! 😄

    SvaraRadera
  7. Prickarna blev ju helt perfekta, snyggt

    SvaraRadera
  8. Jättesöt! Jag gillar verkligen din dotted gradient!

    SvaraRadera
  9. Det här tycker jag blev superläckert!

    SvaraRadera
  10. Alltså, prickarna! Jag älskar det.

    SvaraRadera