torsdag 17 oktober 2013

Jämförelse: Kicks "Rose Quartz" och Depend "Primrose, 2062" (United In Pink)

Hej igen! Har ni läst morgonens inlägg om Rose Quartz från Kicks än? Några dagar efter att jag testat Kicks-lacket så kom jag att tänka på att jag i somras köpt ett par Rough Sparkle från Depend och att ett mycket väl kunde varit rosa. Så jag gick och rotade i samlingen och hittade nr 2062, eller Primrose som det också heter och insåg att innehållet i flaskorna var VÄLDIGT lika... och här kommer därför en jämförelse mellan de två :)

Så, i min jämförelse så målade jag Primrose och Rose Quartz på varannan nagel (pekfinger och ringfinger - Primrose, långfinger och lillfinger-
Rose Quartz) och lät dem torka ordentligt innan jag tog bilder. Det är två lager på alla fingrar utom pekfingret som jag råkade slå i så jag "blobbade" på lite lack mitt på för att det skulle se bra ut. Så vi kan väl säga att det är 2,25 lager på den nageln eller nåt :)


Vad är skillnaden i formula? "Alla" naglar blev alltså målade med två lager sammanlagt men jag tyckte att Rose Quartz var mer opakt efter ett lager än vad Primrose var. Dock så blir både lacken opaka efter två lager även på mina långa naglar. Formulan på Primrose är lite rinnigare och det torkar heller inte lika "knöligt" som Rose Quartz gör och skillnaden i textur tror jag beror på att Primrose inte har riktigt lika mycket stora glitter i sig om Rose Quartz.

Vad är skillnaden i färg?  Hm... ingen? Jag har visserligen inte kikat på lacken genom en lupp men när jag satt där med målade naglar så såg jag ingen skillnad och när jag tittar på alla bilder här så ser jag ingen skillnad alls.  


Slutsatsen hos mig är - dupes. Rätt och slätt. 

Jag tycker därför inte att man behöver både Rose Quartz och Primrose... men vilket av de två ska den som inte har något av dem köpa? Well, vill man ha många olika lack så ska man köpa Depends för den är billigare och därför får man mer pengar över till att köpa andra lack för. Vill man ha lite mer textur eller mer lack för pengarna så ska man köpa Kicks version. Båda är extremt vackra och jag lovar att ni inte kommer bli besvikna vilken ni än köper!
 

// Sleepy Elin



4 kommentarer:

  1. Tycker nog Rose Quartz ser lite mer lila ut på bilderna än Depends. Men inte tillräckligt stor för att motivera inköp av bägge.

    SvaraRadera
  2. Oj så lika! Mindre struktur är alltid bättre i mina ögon dock så jag är glad att det är Dependlacket jag har (och har använt i dagens inlägge dessutom)

    SvaraRadera
  3. De är fina båda två och skulle jag köpa någon av dem skulle jag definitivt köpa kicks variant, den är väl avsevärt mycket billigare/ml, kanske även per flaska tom?

    SvaraRadera
  4. Roligt med en jämförelse! Om jag skulle välja hade jag valt det från Kicks.

    SvaraRadera