onsdag 16 oktober 2013

L.A. Girl " Dazzling Pink" (United in Pink)

Idag så tänkte jag fira den tredje dagen av United In Pink med lite härligt rosa glitter från L.A. Girl, nämligen supervackra Dazzling Pink. Dazzling Pink hör till samma kollektion som Electric Coral och är nästan lika fint som dess orangea syster, nästan, men inte riktigt lika fint :)

För hur vackert det här lacket än är så tycker jag att färgen är lite för o-rosa för att kännas rosa. Liiite för röd, typ. Det är svårt att beskriva en känsla... eller... det gör jag ju hela tiden här på bloggen egentligen... så, ja, även om jag gillar Dazzling Pink massor, för det gör jag, så är det lite för lite rosa för min smak.


Jag tyckte lacket kändes skirt efter både ett och två lager men det ni ser på bilderna är resultatet av tre lager och Seche Vite, dvs det krävs faktiskt inte mer för att få lacket opakt :) Det jag gillar med lacken i 3D Effects-kollektionen är att de blir ytjämna efter bara ett lager Seche Vite trots att det är glitterlack vi pratar om. Sånt måste man ju älska! 

Dazzling Pink är väldigt lättapplicerad och glider på som solvarmt smör - men aldrig ner i nagelbanden. Det är alltså ingen städning gjord för den här manikyren och torktiden var normal.


... Det är nu jag erkänner att jag faktiskt inte bar Dazzling Pink så här utan "piffade till" manikyren med lite nail art strax efter att jag tagit dessa bilder. Resultatet av min duttande får ni se i eftermiddag, kika därför gärna in till mig igen senare idag :)

Färg: 3/5
Applicering/formula: 5/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5
Inköpsställe: Cherry Culture


// Sleepy Elin


12 kommentarer:

  1. Jag är himla nyfiken på den här kollektionen. Alla lack ser ju härliga ut, även det här. :)

    SvaraRadera
  2. Liiite rött kanske men inte på långa vägar som mitt idag :/

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen det här. Superfin färg!

    SvaraRadera
  4. Det här tror jag att jag har på väg hem till mig! Tycker det är bra att det inte är så värst rosa ;)

    SvaraRadera
  5. Elin, du gör mig kär och galen! Detta var ju urläckert.. Jag tror att jag snart måste köpa på mig lite LA Girl lack..

    SvaraRadera
  6. Jag har ju Coral och älskar den, tror bestämt att jag måste köpa fler från 3D kollektionen....

    SvaraRadera
  7. Denna har jag och den är ju så fin!

    SvaraRadera
  8. Rosa eller inte, det är otroligt fint!

    SvaraRadera
  9. Detta är ju den bästa nyansen av rosa! Jag har de flesta lacken i kollektionen men inte denna, har ratat den för den sett så blek ut på vissa bilder. Verkar inte alls stämma. Så fint

    SvaraRadera