måndag 14 oktober 2013

Nail Art: Love Thy Pink (United In Pink)

Vissa manikyrer kan jag bara inte låta vara som de är, hela jag vibrerar för att jag vill göra en nail art - så det gjorde jag. Det började lite smått med ringfingret och tummen men när de var färdiga ville jag leka lite till så att jag inverterade långfingret och lillfingret och bestämde mig för att göra ett Rosa bandet på pekfingret...

... I vitt. Jag vet, jag vet, det är inte så det ska vara men jag ville att det fingret skulle stå ut. Och det gör det. Det blev det finger som jag tycker är snyggast...


Jag använder mig inte av rhinestones särskilt ofta eftersom jag har så rundade naglar så de inte kan fästa ordentligt. De stora tex, de sitter bara fast i mitten och resten "svävar" ovanför nageln, hur mycket klarlack jag än limmar dem med. Och eftersom jag använt mig av ett textur-lack i manikyren kunde jag inte dränka alltihop i topplack när jag var färdig. Nåja, man lär sig av sina misstag. 

Alltså, manikyren är inget misstag, den blev jag riktigt nöjd med, men jag borde kanske endast ha jobbat med mindre rhinestones...



// Sleepy Elin


20 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag gillar att det är lite större rhinestones :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar dem också... även om mina naglar inte gör det :(

      Radera
  2. Ojoj du måste ha hållit på länge med detta, men snyggt och festligt blev det. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det tog sin lilla tid - men det var det sååå värt! :)

      Radera
  3. Åh wow så vackert det blev!!! Dina naglar sticker verkligen ut bland alla länkbilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Den finasate komplimangen <3

      Radera
  4. Du måste ha världens tålamod! Men snyggt blev det! :)

    SvaraRadera
  5. Vilket konstverk. Jag är så imponerad. Snyggt som bara den ju!

    SvaraRadera
  6. Vilket jobb du lagt ner, supersnyggt:)

    SvaraRadera
  7. Underbart!! Vilket tålamod du måste ha ;)

    SvaraRadera
  8. Denna var ju super snygg! Vilket tålamod du måste ha! :)

    SvaraRadera
  9. Detta var ju underbart! du måste göra mina någongång, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och det gör jag så gärna om jag är i Göteborg någon gång :)

      Radera
  10. SÅ JÄVLA VACKERT! Jag dör.

    SvaraRadera