måndag 28 oktober 2013

EOTD - Inspired by coffee

Som jag berättade här om dagen så har jag samlat på mig ett helt gäng med sminkningar som jag inte hunnit visa er så jag tänkte att jag skulle visa er dessa bilder den här veckan. Det blir alltså inte "riktiga" Eye Of The Day's men jag behåller den etiketten för enkelhetens skull.


Den här sminkningen hade jag när jag provjobbade på Espresso House i fredags eftersom jag ville vara urtjusig men inte visste hur långt jag kunde gå med min sminkning. När man inte får visa vem man är genom sina piercings och örhängen eller genom sitt nagellack så får man gå all in på ögonen istället vilket jag tycker att jag lyckades med. Jag tog upp de bruna tonerna hos kaffe och atmosfären runt Espresso House och det fick verkligen min ögonfärg att poppa.


Jag har använt:

Ansikte:
Bare Minerals Prime Time
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Mineral Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
MUS Blush Must Have

Öga:
MUS Eyeprimer Clear
MUS MS Rusty

MUS MS Xocoatl
MUS MS Muffin
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil
LUMENE Eyebrow Shaping Wax

Läppar:
MUS Lipstick Stage (sheer)



// Sleepy Elin 

9 kommentarer:

  1. Du är fantastiskt duktig min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det betyder otroligt mycket när det kommer från dig <3

      Radera
  2. Det håller jag med om, dina ögon poppar verkligen med den bruna färgen. Du är sååå fin. ♥

    SvaraRadera
  3. Ursnyggt!!! Har du vanliga linser eller har du med färg? Fantastiskt fina ögon iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har vanliga linser, så det där är min ögonfärg precis som den är :)
      Tack så jättemycket!

      Radera
    2. Lite avis, dom är ju hur vackra som helst ;)

      Radera
  4. Men så vackra ögon du har! Supersnyggt!

    SvaraRadera