söndag 13 oktober 2013

Nail Art Sunday - Skittelette

Jag har kämpat med att få till det här blogginlägget hela dagen men det har alltid kommit saker emellan. Jag sov till kl 10.30-ish, satt framför datorn och sölade, gick och duschade vid 12-ish och så frukost efter det. Sen så var jag tvungen att plocka ut bilderna ur kameran och beskära dem, och eftersom jag pausat mitt i ett avsnitt av Bones igår ville jag titta färdigt på det och så blev jag lunchhungrig så nu har jag precis ätit lunch och vinkat hej då till sambon som åkt iväg för att spela fotboll. 

Nåja, jag tänker vara med på LeLacks Nail Art Sunday även om klockan är sent. Jag försöker publicera mina blogginlägg vid 9-tiden på morgonen (yay för tidsinställda inlägg!) men den senaste tiden har jag inte haft ro att vara ute i god tid eller disciplinerad nog att blogga direkt när jag vaknar. Men en sak var jag säkert på och det var att jag skulle bjuda på en skittelette idag även om det skulle bli ett inlägg utan någon text.


Skittelette alltså, enkelt översatt kan man väl säga att det är en lite mer avancerad skittle, dvs olika färger på alla fingrar fast efter ett speciellt "schema". Det här är den första riktiga skitteletten jag gjort och jag ÄLSKAR det! Man kan använda fler av sina favoritlack på samma gång + sin favorit nail art och det blir sååå tjusigt!

Det är typ det jag har gjort, jag ville absolut göra leopard print då det är min nya hang-up. Jag har gjort det två gånger förut (fast jag har inte hunnit visa er de manikyrerna än) och jag tycker det blir så himla fint. Och om man gör en snygg bas (I love gradients!) under blir det ju än mer festligt. Sen så ville jag testa ett A England för första gången och jag tyckte att Tristam skulle passa perfekt - vilket "han" gjorde, och sist men inte minst testade jag mitt första, och just nu enda, Pixie Dust från Zoya. Carter fick jag av Nailmail-Karin som driver bloggen Vacker & Underbar och som också är med i samma Födelsedagsgrupp som jag. Och vips så hade jag en skittelette!


Och här ovan har ni en bild på alla lack som hjälpte till att skapa denna manikyr. Tristam från A England, Heaven White från Misa, Chic From Ears To Tail samt Don't Know... Beets Me från OPI, Carter från Zoya och en svart 2 Way Way Nail Art från HM.

Jodå, det kommer bli fler skittelettes för mig i framtiden för jag är helt såld på den här nail art formen. Men först och främst ska jag visa er en hel vecka full med rosa manikyrer eftersom United In Pink startar imorgon. Jag har förberett en del så jag lovar att Sleepy Elin inte kommer ligga och slumra under veckan som kommer! :)


// Sleepy Elin 

16 kommentarer:

  1. Fasiken vad snyggt! Jätteläcker kombination. Jag hade också tänkt ha Tristam i min skittlette men insåg att den inte passade så bra med mina övriga lack så den blev utbytt. Den är himla snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Tristam imponerade på mig från första nageln, vilket djup och vilken glossig finish! Blir att göra en hel Tristam-manikyr för mig snart :)

      Radera
  2. Älskar gradienten med leopardmönstret, ursnyggt!

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt, och jag älskar Tristam!

    SvaraRadera
  4. Så snygg gradient! Gillar det lite oväntade färgvalet med både blått och lila.

    SvaraRadera
  5. Nja, jag förstår inte grejen med skittlette faktiskt.

    SvaraRadera
  6. Älskar pixie dustsen :-) Finfin kombination! Och Tristam är ju supersnygg också (även om den tyvärr chippar alltför fort på mig precis som andra a-england jag testat, buhu)

    SvaraRadera
  7. Jätte lyckad :) Älskar färgerna

    SvaraRadera
  8. I love, love, love this!!! :-)

    SvaraRadera
  9. Oj vilka perfekta naglar, vackert.

    SvaraRadera
  10. Så himla snyggt! Det gillar jag mucho,,,,;-)

    SvaraRadera
  11. Vilken jättevacker skittlette!

    SvaraRadera