måndag 21 oktober 2013

China Glaze "Atlantis" (United In Green)

Förra veckan var det rosa rosa rosa som gällde här på Sleepy Elin eftersom Helena som driver Lacky Corner och Pamsan som driver Claws In Color höll i United In Pink, en temavecka för att uppmärksamma Rosa Bandet. Den här veckan är det nu dags för United In Green, en temavecka i grönt för att uppmärksamma psykiska sjukdommar. Karin som driver bloggen Vacker & Underbar kommer vara vår värdinna under veckan och jag hoppas på att få se massor av härliga gröna manikyrer veckan ut. 

Jag kanske inte kommer kunna visa gröna lack varje dag hela veckan men några dagar kommer jag absolut att kunna vara med - och jag börjar veckan med Atlantis från China Glaze. Atlantis var ett sådant där nagellack som jag hörde om i början när mitt intresse började växa men som jag av någon anledning aldrig trodde jag skulle äga. Men så en dag ville någon byta bort sitt ex och jag fick bli ägare till den ouppnåeliga lacket... men tyvärr så är jag inte helt övertygad :(


Det är verkligen inte så att jag inte gillar Atlantis, vi kommer bara inte överens hur mycket jag än vill. Glittren är liiite för stora för min smak och så är det något med mig och turkost som inte går ihop just nu. Men jag ska ge lacket en andra chans innan jag slänger in handduken, jag lovar.

När det gäller skapandet av den här manikyren så bestämde jag mig ganska snabbt för att använda underkläder så för att Atlantis verkligen skulle komma till sin rätta plockade jag fram Trophy Wife från Essie. Sedan behövdes det tre lager av Atlantis för att få det djup jag ville ha och så avslutades allt med ett lager Glitter Food och ett lager Seche Vite. Så ja, det blev väldigt många lager och naglarna blev väldigt tjocka på vissa ställen men inte så det var ohanterbart. Formulan var helt ok men eftersom det blev så många lager tog det en stund för allt att torka så klart. Yttorrt blir det ju snabbt tack vare Seche Vite men det tog ett par timmar innan jag kunde tjonga i naglarna utan rädsla för att få märken i lacket.


Det är så svårt med såna här "måste-lack" för om man av någon anledning inte skulle bli up över öronen förälskad så känner man sig så himla skyldig. Vilket är precis såsom jag känner mig nu. Jag har sett så otroligt många vackra bilder på det här lacket men tyvärr infann sig ingen wow-känsla alls när jag bar det. Det är dock inget fullt lack, det är jättefint, bara inte WOW. Ett mellan-lack i min bok helt enkelt.

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5
Inköpsställe: Bytt till mig i Facebook-gruppen Lacka - Byt


// Sleepy Elin 

 

11 kommentarer:

  1. Åh jag älskar Atlantis!! Ett av mina absoluta måste-ha-lack som jag skaffade när mitt intresse började på riktigt. Och för mej var, och är, det verkligen WOW. Synd att du inte kände så, men en kan ju inte älska alla lack. Ska se om jag får upp ett inlägg med nåt grönt senare idag. Detta, liksom, United in Pink, är bra att uppmärksamma.

    SvaraRadera
  2. Jag fick hem det här för några veckor sen och för mig var det verkligen ett WOW-lack! Jag tycker det är så läckert! :D Men så är jag också väldigt svag både för turkosa och glittriga lack! ;D

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jättevackert men håller med om att det är lite för stökigt. Kul att du är med! =)

    SvaraRadera
  4. Så sjukt snyggt, tycker absolut att du ska ge det en till chans, ett av de lacken jag sökt ett tag (vilket kan ursäktas med min kärlek till turkost hehe). :)

    SvaraRadera
  5. Det är fint men jag förstår att du inte är förälskad i det. Dock så kan det vara kul att plocka fram en annan dag, antingen gnistrande solsken eller den kallaste vinterdagen och se om man faller för det då. Vissa dagar så funkar inte vissa lack bara, och ibland har vissa lack höjts för högt till skyarna och kan inte leva upp till förväntingarna.

    SvaraRadera
  6. Jag kände precis som dig om Atlantis! Det ser så fint ut på alla swatches, men blev alldeles för tjockt och klumpigt på nageln, och utan underkläder så tyckte jag att det blev färglöst... Skönt att man inte är ensam! :)

    SvaraRadera
  7. Atlantis nagellack är som Atlantis ön för mig, utom räckhåll och jag kommer nog inte riktigt kunna tro på att den finns förrän jag får hålla i den själv. Ser ljuvligt ut!

    SvaraRadera
  8. Ja, hm, det ser i alla fall himla fint ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  9. En klassiker vid det här laget! Lika fint som alltid. :-)

    SvaraRadera
  10. Fick hem mitt i dag, byte till mej eftersom det fanns på måste ha listan. Har haft i massa thinner nu och hoppas att jag ska gilla det.....testa i morgon kanske

    SvaraRadera
  11. Detta är ju superfint.. Massor med små små glitter partiklar som säkert gnistar i solen? :D

    SvaraRadera