onsdag 9 oktober 2013

Zoya "Apple"

Det var länge sedan jag deltog i Grön Onsdag hos Vacker & Underbar men idag så är det dags tycker jag. För om man kan visa upp Apple från Zoya så ska man göra det och kan man också göra det på en onsdag så varför inte? :)

Den senaste tiden så har jag gjort en massa felbeslut när jag lackat eftersom jag envisas med att strunta i underkläder så den här gången så tänkte jag vara smart att testa lacket både med och utan underkläder. Så på ringfingret så la jag ett lager Jungle Me från HM som underkläder medan de andra naglarna målades med endast Apple.Ser ni någon skillnad på naglarna..? Inte jag heller. Så mitt test var förgäves... Hur gör ni andra för att se om ett lack behöver underkläder eller inte? Har ni något tips att dela med er av? För jag är tydligen usel på det här... :/


På bilderna så är det alltså en nagel som har underkläder och det är ringfingret och ovanpå det är det två lager med Apple. På alla andra naglar har jag lagt tre lager med Apple för att få det opakt, vid två lager var det liiite VNL med det försvann med det tredje lagret. Seche Vite som topplack och det torkade snabbare än Lucky Lukes skugga. Formulan på Apple var formidabel och jag har absolut inget att klaga på där.


Här om dagen så skrev jag att jag vill ha fler Orly-lack men frågan är om jag inte måste börja med att skaffa mig fler Zoya :) De få Zoya-lack jag har testat har jag tyckte jättemycket om och jag vet ett helt gäng som jag gärna skulle lägga vantarna på. Jösses, så många val men så lite pengar... :/

Färg: 5/5
Applicering/formula: 5/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5
Inköpsställe: Bytt till mig i Facebook-gruppen Lacka - Byt


// Sleepy Elin 

6 kommentarer:

  1. Zoyas glass-foils eller vad vi ska kalla dom är verkligen underbart vackra!

    SvaraRadera
  2. Jag gör nog misstaget att måla utan och sedan upptäcker jag att jag skulle haft underkläder :P

    SvaraRadera
  3. Såå vackert! Jag brukar googla och läsa om lacket innan, då har jag ibland förstått att det kräver underkläder. :-)

    SvaraRadera
  4. Fattar inte att jag fortfarande inte köpt detta, supersnyggt.

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Jag har denna och gillar den verkligen. Hmm, jag använder sällan underklädeslack, det är om nåt lack är superskirt. Ibland om jag tror att ett lack är det så googlar jag och kollar vad andra skriver om det. Kräver det inte minst fyra lager tycker jag att underkläder är meningslöst, om man inte vill ha en speciell effekt typ med glitter eller duochromt.

    SvaraRadera
  6. "Seche Vite som topplack och det torkade snabbare än Lucky Lukes skugga."


    ASG

    SvaraRadera