onsdag 30 oktober 2013

EOTD - It's a breeze...

Dagens öga är även dem fixade med Original-paletten från Sleek. Jag ville använda mig av härliga lila toner men även mjuka rosa nyanser. Jag gillar den här sminkningen så himla mycket och jag tror jag har gjort den tre eller fyra gånger redan. Den lila skuggan i paletten är helt amazing och jag ser massor av potential i den!


Om det är något speciellt ni skulle vilja se i sminkväg får ni väldigt gärna säga till. Jag är inte tillräckligt duktig för att göra tutorials (det lämnar jag till dem som är utbildade) men jag kanske kan hjälpa till med någon färg som ni tycker är svår att jobba med eller så kanske det finns någon där  te som bara vill ge mig en utmaning. Give me what you got ladies! :)



Jag har använt:

Ansikte: 

Bare Minerals Prime Time 
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10 
Bare Minerals Original Mineral Veil 
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth 
MUS Blush Must Have
 

Bild lånad från Humble Honesty
Öga: 
MUS Eyeprimer Clear 
Sleek Original Palette, nr 9 & 2 
MUS MS Muffin 
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil
LUMENE Eyebrow Shaping Wax



// Sleepy Elin 

4 kommentarer:

  1. Den där lila skuggan <3
    Jag har så mycket smink att jag inte minns om jag har denna palett men om jag har den, så ska jag definitivt göra min tolkning på denna sminkning. Du är så himla duktig!

    SvaraRadera
  2. Sååå snyggt det blev. Underbara färger och du passar så fint i dem. :-)

    SvaraRadera
  3. Oh du gör ju så snygga sminkningar! Du kommer få sminka mig till mitt framtida bröllop, hoppas jag får kompis pris ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Super snyggt! Älskar denna paletten

    SvaraRadera