lördag 11 maj 2013

Zoya "Aurora"


Temavecka: Holo

Hm... jag hade en tanke att jag skulle visa fler än ett lack igår när det var holofredag och allt men det hanns inte riktigt med. Nåja, ni får se Aurora från Zoya idag istället - och om ni har tur (dvs inget oplanerat dyker upp) så borde jag hinna visa er något mer skojigt senare ikväll. Men vi börjar med Aurora. 

Det här lacket köptes i Göteborg under Lacka - Byt-träffen som vi hade i början av mars i en butik som heter Pure Cosmetic och jag är verkligen glad att vi gick in i den butiken för det var där och då som Zoya verkligen blev ett märke som jag ville kika närmare på. Nu har jag inte hunnit skaffa mig några fler Zoya sedan dess men jag har planer på att skaffa mig massor när ekonomin tillåter! :D Det fanns hur många Zoya som helst i den där butiken och jag hittade massor av lack som jag skulle kunna köpt där och då men det blev till slut detta lacket samt Kissy som jag redan visat.


Aurora har ni så klart sett massor av bilder på redan men förhoppningsvis är ni inte trött på lacket, det var ju ändå i november/december som kollektionen kom ut så de flesta swatcherna visades ju i vintras. Det är (fortfarande) ett lila lack fullproppat med prismatiskt glitter som verkligen lever upp om man lyckas se det i direkt solljus, som på mina bilder. 

Jag hade inga problem över huvud taget att lacka med Aurora och det behövdes bara tre lager samt Seche Vite för att få det resultat som ni ser på mina bilder. Det är så skönt med lack som lägger sig snyggt vid nagelbanden direkt utan en massa trams och som torkar på en hygglig tid. Och den übersnygga lila nyansen! I looove..!


Att säga att jag älskar Aurora är nästan en underdrift, jag kan liksom inte komma på vad det här lacket saknar. Kan det verkligen finnas något som skulle göra lacket vackrare än vad det redan är?

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin

6 kommentarer:

  1. Kommer aldrig tröttna på Aurora!!
    Är så vackert så att jag nästan dööör ;)
    Så vackert att jag inte ens lackar med det för att det inte ska ta slut, tokigt!! Borde skaffa en backup så att det får komma fram oftare.

    SvaraRadera
  2. Åhh wow, det här var ju bara såååå vackert!! Vill verkligen ha det här lacket, så snyggt! :-)

    SvaraRadera
  3. Det här är nog min favorit ur kollektionen. De är så himla, himla fin.

    SvaraRadera
  4. Har inte tröttnat på att se så fina bilder på lacket som dina iallafall! Det är så himla fint! Har redan tre ur kollektionen, och det är detta som jag känner att jag saknar... Tur att jag bor i Göteborg! :)

    SvaraRadera
  5. Dina bilder är verkligen himla fina på det!

    SvaraRadera
  6. Sa jag inte till dig där i affären att du skulle komma att stormtrivas i Aurora?;)

    SvaraRadera