söndag 12 maj 2013

OPI "Die Another Day"

Temavecka: Holo

Eftersom jag har visat en hel massa olika holosar så tänkte jag att det var dags för något "nytt" nämligen lite holoöverlack :D (Bilderna ligger längst ner i inlägget.) Lacket som jag valde att pimpa lite var Die Another Day från OPIs James Bond Skyfall-kollektion som jag bar för någon vecka sedan. Anledningen till att jag pimpade Die Another Day var för att jag satt och funderade på röda holo och att de borde finnas fler såna i världen... och då kom jag på att jag faktiskt har ett holoöverlack som jag kanske borde testa :)

När jag lackade med det här lacket så slog det mig att jag hade två lack som är nästan i samma nyans, nämligen OPI Deutsch You Want Me Baby? som är en nyans ljusare och lite lite mer orange samt China Glaze Cranberry Splash som är en nyans mörkare. Jag ska försöka komma ihåg att göra en liten jämförelse endera dagen :)


För att få lacket att bli så snyggt som på bilderna så krävdes tre lager och sen Seche Vite för extra glans. Lacket var otroligt lättlackat för formulan var suverän och jag gillar verkligen OPIs Pro Wide-brush så det är ju en match made in heaven :) 

Jag måste tillägga att jag verkligen tycker om röda skimmerlack. Det är ju så otroligt tjusigt! Jag måste bära mina röda skimmerlack oftare helt klart för varje gång jag bär dem så kommer jag på varför jag tycker om dem så mycket.


Med lite holoöverlack så ser dock Die Another Day ut så här, sjukt najs! Nu har jag verkligen inte något bra holoöverlack (nån sorts dåligt frankenprojekt som jag köpt på etsy) så med ett ordentligt holoöverlack så blir det säkert ännu snyggare. När jag får möjlighet så ska jag skaffa mig Dreamy från Darling Diva som tillsammans med Sminkans holoöverlack (som Skimmerskuggan använder sig så flitigt av) verkar ge riktig holo till vanliga lack.


Gillar jag då Die Another Day bäst med eller utan holo? Ja, jag vet faktiskt inte... Det är ju snyggt vilket som! Jag får nog testa båda två en gång till innan jag kan bestämma mig :D Vilken version gillade ni bäst?

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Snyggt lack som verkligen är snyggt både med och utan holo-överlack! :-)

    SvaraRadera
  2. Holo är ju alltid holo, och vi älskar det... men törs jag säga att här gillar jag faktiskt DAD bäst utan. Men så är jag en sucker för snygga röda också. :)

    SvaraRadera
  3. jag som verkligen önskar mig ett rött holo tycker ändå att detta är så mycket snyggare utan holotoppen....galet faktiskt ;)
    Kanske med ett topplack som ger mer linjär holo skulle passa?

    SvaraRadera
  4. Det var snyggt både med och utan holo! Otroligt vacker röd!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du fick till på Die another day! Svårt att fota skimmerlack tycker jag... Men håller med om att de verkligen är fina!

    SvaraRadera
  6. Helt underbar röd färg och inte blev det sämre med lite holo på! Både Jade och Glitter Gal har helt suveräna röda holos i sitt sortiment.

    SvaraRadera
  7. MMMMMMMMM, det är så fint! Snyggt med hololack över, men behövs inte, det är så jädrans snyggt ändå.

    SvaraRadera