söndag 29 september 2013

Orly "Pretty Ugly"

Nejdå, jag har inte glömt bort bloggen igen - men jag har besök av svärmor och jag hann varken förbereda några vanliga inlägg eller någon nail art eftersom jag hade fullt upp med att städa inför besöket samt söka jobb. Oh well, no more excuses, jag har fått lite tid över idag och passar på att visa er ett lack istället :)

Idag så föll lotten på Pretty Ugly från Orly, en mintblått/turkost lack men MASSOR av skimmer. Lacket har jag fått av Linda som driver bloggen Lindas Nailorama eftersom även hon är med i samma Födelsedagsgrupp som mig och hon gulligt nog köpte ett lack från min önskelista. Tack Linda!!!

Ju fler Orly-lack jag testar ju mer inser jag att jag verkligen borde ge Orly en chans och köpa fler av deras lack. Jag har en lista med Orly-wanties och jag tror jag ska börja beta av den under mina närmsta nagellacksbeställningar. Det är ju fler lack i den här Mash Up Summer 2013-kollektionen som jag vill ha men även Mega Pixel FX-kollektionen, Surrel Fall- och Secret Society-kollektionerna ser riktigt fina ut. Fråga är vart jag ska hitta pengar till att köpa alla dessa underbara lack... Någon som har en idé? :)


Men jag tycker vi återgår till vad som faktiskt finns till hands istället för att drömma om vad som skulle kunna vara. Iaf för stunden :) 

Pretty Ugly har den där härliga nyansen som gör att sommarbruna händer ser ännu mer solbruna ut vilket ni kan se på mina bilder. För så där brun är jag verkligen inte och kan nog inte bli heller :) När det gäller formula och applicering så är det tyvärr så att Pretty Ugly är väldigt skirt och efter att jag målat det första lagret som blev väldigt genomskinligt och strimmigt så trodde jag faktiskt inte att det skulle bli opakt. Men det blev det på "bara" tre lager. 

Som sagt blev lacket strimmigt på naglarna under appliceringen och det rättade inte till sig för än jag målade det tredje lagret och sedan toppade med SV. Lacket byggde även små vallar på naglarna och jag tror att det kan bero på att pendeln är så tunn och därför inte fördelade lacket jämnt och fint. Nåja, eftersom vallarna inte syns på bilderna så är det inget som jag egentligen störde mig på, utan mer som en liten notis.


Hm... vänta nu... Har ni fått uppfattningen att jag inte gillade Pretty Ugly? När jag kollar tillbaka på texten jag skrivit inser jag att man nog kan få det - men så är det verkligen inte. Jag rådiggar den är mintturkosa nyansen och skimret är verkligen to die for! Jag trivdes superbt bra med detta nagellack och längtar till jag även äger Sprkling Garbage från samma kollektion så att jag kan hitta på någon skojsig nail art. Tummen upp för Pretty Ugly!

Färg: 5/5
Applicering/formula: 2/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5
Inköpsställe: Fått i present


// Sleepy Elin

3 kommentarer:

  1. Orly är verkligen ett toppenmärke! Jag klickade hem två av lacken från Surreal-kollektionen igår, ser fram emot att få hem dem. :-)

    SvaraRadera
  2. Orly har jättemycket fina och bra lack! Det här till exempel är ju superfint.

    SvaraRadera
  3. Bara jag igen!

    Jag har nominerat dig till ett Liebster Award :)
    http://www.lackycorner.com/2013/09/liebster-award.html

    SvaraRadera