torsdag 19 september 2013

Layla "nr 05"

God eftermiddag alla lacknördar samt alla vanliga dödliga som hittat hit denna Pink Thursday! Idag tänkte jag bjuda på neonrosa nr 05 från Layla som ni fick tjuvkika lite på förra söndagen när jag visade min spets-manikyr. Spetsmanikyren i sig var jag inte så nöjd med, men basfärgen älskade jag! Precis som Princessemma så kan jag inte få nog av rosa nagellack och om jag skulle gissa så är det också den mest representerade färgen i min samling :)

Nr 05 har jag fått av Maria i Födelsedagsgruppen på Facebook och man skulle ju kunna tro att hon kände mig när hon valde ut födelsedagslacken för jag fick både detta neonrosa Layla men även mitt första Layla-holo. Och alla som är någondera insatta i nagellacksvärlden vet hur tjusiga Lyalas holos är. Nu vet jag ju bara det via alla swatches jag sett och inte av egen erfarenhet för jag har inte hunnit testa holot än. Men det kommer, jag lovar!


Det krävdes tre lager av nr 05 för att slippa VNL helt, jag skulle nog kunna ha målat bara två eftersom lite VNL inte stör mig men å andra sidan, ett tredje lager är inte så hemskt jobbigt det heller. Det var en helt ok formula och hyfsat lätt att applicera. Inga wow-känslor men heller inga problem.


Färgen på det här lacket är ju helt underbar även om jag förstår att den inte faller alla i smaken. Jag trivs verkligen i rosa naglar och är det neon också så är det ju ännu bättre eftersom jag inte har något emot att mina naglar syns och lyser upp.

Färg: 5/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5
Inköpsställe: Fått i present


// Sleepy Elin

4 kommentarer:

  1. Wow vilken fin färg... den finaste rosa jag sett på länge :)

    SvaraRadera
  2. Underbar rosa, förstår att du gillar den. :-)

    SvaraRadera
  3. Men lägg av! Detta var ett av de snyggaste neonrosa jag sett. Helt galet lysande. :)

    SvaraRadera