torsdag 7 februari 2013

Recension: Aussie Aussome Volume Shampoo

Eftersom jag inte kan visa några nagellack får jag väl hitta på något annat med bloggen... så jag passar på att skriva om en av produkterna jag visa er den 14e januari, nämligen Aussome Volume Shampoo från Aussie. Jag har alltså använt detta schampo varannan dag i ca en månad nu och känner att det är dags att ge mitt utlåtande.

Aussome Volume Shampoo lovar dig att trotsa gravitationens lagar och ta ditt hår till nya och större höjder. Det tycker jag inte det gör tyvärr. Mitt hår har precis lika lite volym som det alltid haft. Till saken hör att mitt hår är så volymlöst att mitt hår är rakt redan en timme efter frisörbesöken och att jag tom misslyckats med en permanent. Så att hoppas på att ett schampo ska ge mig den volym inte ens en permanent klarar av är kanske att begära för mycket. Men man kan ju alltid önska!

Jag gillar tyvärr inte riktigt hur mitt hår känns efter att jag tvättat det heller. Det känns torrt och "krispigt" och jag upplever också att mitt hår är risigare är förut. Nu har jag ju haft samma schampo i flera år innan så det kan mycket väl vara så att jag reagerar på skillnaden. Vidare så har jag fått tillbaka min torra hårbotten sedan jag började med AVS :( Och jag kan ju säga att det tog flera år av specialschampo för att få bukt med det...

Något jag gillar då? Jo, jag gillar att schmpot luktar gott för det gör det verkligen! Det kanske är en lite syntetisk doft men jag tror att jag tycker så eftersom jag är van med ingefärsschampo sedan innan. Sen så löddrar schampot massor och det måste jag erkänna att jag gillar. Det känns alltid som att håret blir renare när det löddrar mycket.

Summa summarum blir att Aussome Volume Schampoo från Aussie tyvärr inte har funkat på mig men jag tror absolut att det kan funka på andra som har mer volym i håret redan från början. 


Elins betyg baserat på "känsla": 2/5


Om ni nu skulle vilja köpa Aussome Volume Shampoo så verkar det vara nedsatt på Kicks just nu och kostar 99 kr istället för 115 kr. Jag tipar er dock om att besöka närmsta Rusta för jag betalade ca 60 kr för mitt där. 

Innehållsförteckning:
AQUA, SODIUM LAURETH-12 SULFATE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, SODIUM LAURYL SULFATE, COCAMIDE MEA, PHENOXYETHANOL, PARFUM, SODIUM CHLORIDE, DISODIUM EDTA, GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE, AMINOMETHYL PROPANOL, ISOPROPYLPARABEN, BUTYLPARABEN, ISOBUTYLPARABEN, BENZYL SALICYLATE, CITRIC ACID, EUGENOL, HEXYL CINNAMAL, PROPYLENE GLYCOL, LINALOOL, SODIUM DIETHYLENETRIAMINE PENTAMETHYLENE PHOSPHONATE, ETIDRONIC ACID, CITRONELLOL, PANTHENOL, HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, PRUNUS SEROTINA BARK EXTRACT, HUMULUS LUPULUS EXTRACT, CI 14700, HEDYCHIUM CORONARIUM ROOT EXTRACT, HYDROLYZED WHEAT STARCH, POTASSIUM SORBATE, METHYLPARABEN, ETHYLPARABEN, PROPYLPARABEN


// Sleepy Elin


6 kommentarer:

  1. Låter inte som ett wow shampoo! Trist när det blir så, men man måste ju prova för att få veta...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det måste man. Och nu har jag gjort det. Frågan är vad jag ska göra med allt schampo som är kvar, fortsätta använda det eller gå tillbaka till mitt gamla som jag trivdes med...
      Har fått syn på ett annat schampo som jag vill testa men det blir efter Göteborgsresan iaf.

      Radera
  2. Hm, lät ju inte jättepositivt direkt. Du kanske kan ge bort resten till någon kompis eller liknande för jag har ju hört att någon annan bloggare gillade detta, minns inte vem dock. Hoppas din hårbotten löser sig. Jag kan speciellt på vintern ha torr, kliande hårbotten och då brukat jag använda apotekets Selukos-schampoo. Knasig orange färg men funkar för mig iaf. Håret känns fluffigt som efter balsam efteråt även om det inte känns så efter man tvättat ut det. :)

    SvaraRadera
  3. Mja, jag har inte testat schampo, utan bara deras "3 minute miracle"... Och blev inte så jätteimpad heller. Bäst var ju doften och förpackningen på den :P

    SvaraRadera
  4. Jag använder Aussies schampo fast Miracle Moist och jag ÄLSKAR det! Både doften och vad det gör med mitt hår :D Men sen är det ju så olika från person till person. Jag har köpt schampon som mina kompisar har prisat och som inte alls har fungerat för mig. Men Aussie tycker jag verkligen om, har nog hållit mig till det i ett par år nu.

    SvaraRadera
  5. Håller med! Mitt hår är också väldigt rakt och platt, känns mycket torrare och "frasigare" efter Aussie Volume schampot! Inte bra! Har fått en uppfattning från mina kompisar om att miracle moist är bättre.
    Köpte halvlitersflaskorna... får spara dom till fattigare tider.....

    SvaraRadera