måndag 25 februari 2013

Essie "Mezmerised"

En riktigt bra grund till Sverigenaglarna :)
Idag är det mycket som händer både in real life och här på bloggen! IRL så är jag som bekant i Göteborg den här veckan eftersom min syster ska opereras på Sahlgrenska och jag inte tycker att hon ska vara här helt själv utan släkt eller vänner. När det gäller bloggen så har jag under de senaste två veckorna förberett för en rolig temavecka med start idag!

Jag blev nämligen inspirerad av Andrea som driver den nystartade bloggen Tasty Tips och som gjorde en temavecka där hon visade lack som började på samma bokstav som veckodagen. Ett lack på MMåndagen, ett lack på TTisdagen osv... 

Och för att göra det ännu svårare för mig själv så bestämde jag mig för att lacken jag visar också måste passa in på respektive tema: Blå Måndag, Grön Onsdag, Holofredag och Nail Art Sunday. Ja, så idag blir det ett blått lack eftersom Mrs Data bjuder in till Blå Måndag och Måndag börjar på M.

Mina herrar, låt mig presentera Mezmerised från Essie!


Mezmerised är ett djupt blått lack så på minner en hel del om Butler Please från Essies vinterkollektion Leading Lady. Jag fullkomligt älskade BP och Mezmerised är en dammigare och mörkare version, inte lika in your face, typ. Mezmerised blir opakt på bara ett lager men eftersom jag målade så ojämnt så var jag tvungen att lägga ett andra lager innan jag la på SV. Formulan var riktigt bra och torktiden normal. 


Så, vad tycker ni om första lacket i min temavecka? Jag är supernöjd med Mezmerised för den håller vad den lovar. Är vacker, lätt att applicera och alldeles... alldeles underbar som Askungen skulle ha sagt. Det är absolut ett lack som jag kommer komma tillbaka till när jag har lite mindre otestade lack här hemma än vad jag har nu :)

Färg: 4/5
Applicering/formula: 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5



Vill du hänga med på temaveckan? Kanske bara någon enstaka dag eller varför inte hela veckan? Skriv en kommentar så att vi hittar varandra och så länkar jag här under :)

Länklista: 
NailsForAll visar Moondance från KleanColor, ett lack jag fick lite ha-begär av faktiskt!



// Sleepy Elin 

8 kommentarer:

  1. En väldigt fin blå! Det här gillar jag.

    SvaraRadera
  2. En underbar blå verkligen! Coolt med temaveckan!

    SvaraRadera
  3. Är på hela veckan :) Gillar finnishen även om färgen inte riktigt faller mig i smaken :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att jag inspirerade! :D Woop woop!
    (haha "mina herrar..." <3

    SvaraRadera
  5. Den här har jag haft på önskelistan men glömt av. Får nog notera den igen. Underbar.

    SvaraRadera